15/8: Tripp till huvudstaden & Åbo.

Är det inte otroligt så säg? Det är mitten av augusti, sommaren går mot sitt slut.
Hemska tanke. Gått så fort.

Skolorna börjar (för en del) imorrn. Andra har en vecka kvar att njuta på. Eller försöka ställa om sin dygnsrytm kanske. Och jag måste oxå göra det. Till viss del. Jag börjar jobba i morgon jag med. Huga.. Känns lite vemodigt att semestern är över. Men ändå lite skönt att få vardag igen.

Visst är det konstigt hur det kan kännas. Att man kan längta till skola/jobb. Och sen när man sitter där så bara längtar man till ledighet igen. Men det är väl så det är bara.
Har hunnit med att ha både roligt och tråkigt på min semester. Rest, vilat, upplevt och läst. Skönt. Men självklart vill jag ha mera ledighet. =) 

Har hänt en hel del oxå. Blir nog så att E och Ta kommer dela lägenhet istan. Det har gått väldigt fort detta och de är givetvis glada att slippa pendla. Hoppas allt blir bra nu bara. Det kostar ju en del.. 
Kan inte fatta att alla är på gymnasiet nu. Och Ti skulle ju ha slutat nu till och med. 

Ta fortsätter att få jobba massor vilket är superbra på alla sätt och vis. Håller tummarna att det håller i sej framöver. Här sitter vi innan konserten med Takida och har det gott. Känns kul att ge beställningen till Ta och se henne jobba. Och fy attan för att bära brickor med fyllda glas. Rätt tungt

 





Och mums va gott det är med mat! De har bra mat där och nu har vi provat några gånger och kan varmt rekommendera deras fläsk-karré. Super! Här på bilden äter jag jättegod lax. Och stället heter Lokal. Dit och ät vettja!

Ja sen efter den här gången där så blev det att vi strålade samman med trevliga vännerna Fredrik och Shayma för att sen gå på Takidas härliga konsert.





I början på veckan fick jag ett riktigt tråkanfall här. Ville nästan tillbaka till jobbet.. Då förstår ni va? Jag var så less. Hände ingenting tyckte jag. Bara sitta och göra ingenting.. suck. Men sen så tog det fart igen och vi bestämde oss för Stockholm ett tag och en kryssning. E fixade en kompis (som kan åka karusell som inte mamma fixar) och sen bar det iväg. Himla trevligt har vi haft. Resan innefattade en tur ut på kustvägen i Njurunda, så fint där.



En natts sömn i bilen. Och ja det gick oxå bra.



Vi hade det härligt i vackra staden. Prommade i gamla stan bland annat och solen stekte verkligen. Sånna gånger önskar jag att tiden kunde stanna upp lite. Att vi kunnat få vara kvar där i värmen många mer dagar. Men är nöjd ändå, så klart. Vi bodde på ett hotell/vandrarhem i Ulriksdal. Gick alldeles utmärkt. Vi fyra hade en egen liten stuga
Och jag är såå glad att E hade snälla Adam med så de kunde roa sej själva när de var på Grönan. =) Och såå glad att du inte fick i dej en massa vasabi gumman ;)

Ja vi tog ju en kryssning oxå. En sväng över till Åbo. Himla trevligt ville jag att det skulle bli. Åsså blev det de ;)
Här sitter vi och toksvettas just innan vi fick gå ombord.



Var betydligt trevligare att sitta där allafall, än att stå i kö som många gjorde, huuur länge som helst. Fattar inte varför. Bara varmt och jobbigt, och man kommer ju ombord i allafall liksom.

Vi hade valt en B-hytt men när vi gick ombord så stod det att vi skulle till en A-hytt, så så fick det bli. =) 
Taxfree är ju poppis men det var inte så billigt som vi trodde att det skulle vara men nån parfym slank med hem iaf. =) Jag köpte Diesel, en knallrosa flaska. Finns ju hur många som helst som luktar gott. Och inte. Fy fasen var jobbigt det är att möta någon som måste ha badat i parfym. Läskigt. 

Nåt som var lite konstigt/lustigt oxå var att om man är 18 år så får man handla sprit på vägen till Åbo. Men provar du på hemvägen ja se då är det stopp. Är det inte lite roligt med dessa lagar va?! Hel knäppt tyckte vi. 



En sväng på dansgolvet blev det oxå. Men efter nån sekund där så var vi omringade av grabbs som var lite föör närgångna så vi avlägsnade oss snabbt. Fattar inte att de ska vara så där. Gillas icke. Sen dansade Adam och Emmi och hade skoj. Sen kom han tillbaka, utan E... Och ja sen var hon uppe på golvet med en jättetrevlig kille, typ resten av kvällen. Skoj. De lurade oss bra där senare på natten, att det skulle bli efterfest i våran hytt. Tack för att det inte blev så ;) 

Träffade mumintrollen oxå!



Det var hur varmt och skönt som helst dagen efter när vi var ute på däck och gick omkring. Kändes som om vi var utomlands. Underbart. Och när vi kom i land och kom ut så slog värmen mot oss precis som den gör när man kliver av planet utomlands. Åsså var vi inte utomlands.. ;) Men det var 29grader varmt iaf. Härligt!

När vi sen kom tillbaka till bilen och packat in oss och tunga väskor så var det väldigt motvilligt som vi alla satte oss i bilen. Tokvarmt. Säger bara det. Tokvarmt
Men hemåt bar det iaf. Även om jag ville stanna. Dumma jobb som måste börja i morrn.. 
Fint väder fick vi på färden iaf. Rätt ok bild på vackra solen med mobilen (trots en massa läskiga flug-prickar på rutan)

  

Nu tänker jag inte skriva mera just nu. Måste ju isäng här. Och ja faktiskt så känner jag mej lite trött nu. Klockan närmar sej tolv så ja, dags för kojen.
Kram och nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Takida är grymma!!! Fin bilder förresten!.

SV: Vad glad jag blir! TUSEN tack! Stooor kram// Mia - MySketches

2010-08-18 @ 01:04:02
URL: http://mysketches.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja visst är dom! Känns häftigt och lite konstigt att en av mina arbetskollegor blivit så känd nu. Kul kul!

// Malin

2010-08-18 @ 08:33:26
URL: http://malinedlund.blogg.se/
Postat av: Mosen

Tack så jättemycket:D nej jag ska stanna någorlunda där jag är nu. Bara träna till mig lite mer. Men kurvor ska varenda tjej ha tycker jag :D

2010-08-18 @ 09:19:52
URL: http://mosens.blogg.se/
Postat av: Amanda

svar: ja faktiskt :) det gäller bara att tänka positivt ;)

kram!

2010-08-18 @ 10:17:18
URL: http://trulyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0