15/12: Minnen

Sitter insnurrad i en filt och värmer mej nu. Har tidigare suttit/legat/tittat/sovit till en film med U och Ti. =) Himla skönt att slumra vid tv tycker jag. Såg ju början och slutet av filmen iaf, alltid nåt ;)

Har åter igen jobbat som bara den och känner att det måste räcka nu för ett tag. Blir så trött när jag kommer hem. Vet att jag borde ta mej i kragen och sticka iväg och träna istället för att bara äta och hamna i soffan. Usch känner mej som en riktig slöfock. Huga, måste tas tag i.

Saker kan minsann förändras fort oxå. E och Ta kommer bo hemma efter jullovet igen. Skönt att ha dem här tycker jag. Men det blir ju tidiga mornar för dem.. Jag undrar ofta över hur jag skulle styra mitt dygn om jag inte hade klockan att gå efter. När jag skulle kliva upp, när jag skulle äta och gå å lägga mej igen. Och när på dygnet jag skulle känna mej på topp för att jobba. Vore spännande att testa det. Många med mej gör ju så att när man väl blir ledig så vill man gärna vända lite på dygnet. Man vill sitta uppe på kvällen och mysa, och kunna sova lite längre på dagen. Å.. känner för semester nu.

Såg att det fanns en resa till Mallorca nu på måndag, i två veckor, ospecat för 2999:- Men det är ju inte så varmt där nu tyvärr. Annars hade Malin bokat resa idag!

Har förut försökt få in en härig bild på kidsen när de var små, utan att lyckas. Bilden var i fel format. Men nu har jag lyckats fixa det. Och här är bilden:



De är ute på ängen vid stugan våran och det var så skoj att de står i ordning vad det gäller åldern här. Så gulligt tycker jag. E, Ta, N och Ti. Skulle bra gärna vilja ta en sån här bild igen på dem alla.

Och här är oxå en bild som är tagen i stugan på mej och barndomsvännen Pernilla. Oj va vi fiskade och busade när vi var små. Tycker jättemycket om den här bilden på oss. Kan känna va härligt och bekymmersfritt det var då. Och förmodligen har vi fiskyngel i hinken, eller musslor, eller nån blodigen.. :)
Älskade mina somrar i stugan.



Nu ska jag lägga mej. Har ingen bok att läsa nu då boken om Tsunamin är utläst. Och innan den läste jag ju ut Hypnotisören. Huga.. den var läskig den. Men ändå väldigt bra. Är sugen på nån självbiografi igen känner jag. Gillar ju såna jag. =)
Imorrn ska jag sluta lite tidigare oxå för att vi ska fara till stan och försöka fixa lite julklappar. Det börjar ju dra ihop sej minsann.
Nattinattkramen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0