10/7: Gatufest snabbis.

Vilken härlig dag! Och gårdag! Känns som att jag har semester nu, vilket är skön känsla. Igår tog jag det lugnt efter jobbet ju och sen när U kom hem så käkade vi lite och ja, han ville oxå fara till stan och Gatufesten. Kul!

Vi bestämde att jag skulle övningsköra ner. Mc alltås. Himla busigt skoj. Var jättvarmt och skönt när vi skulle iväg men man vet ju.. att det blir kallt sen så det var bara att kränga på massa kläder och ta med täckbyxor till hemvärden. Gick bra att köra och det var skönt att mysa på och känna dofter och värmen mot kroppen.

Väl nere så strosade vi runt där på området och hade det gott. Träffade Emmi och hennes vänner oxå en sväng. Men hon tyckte nog att mamma skulle hålla sej nån annanstans.. hihi.. Glad att täffa henne en sväng iaf. Vi bestämde att inte lösa in oss. Kände mej inte så party-upplagd när håret svischat runt utanför hjälmen. Och U kände likadant med sitt långa hår.. haha. nä inte riktigt.

Titta där, MIN hoj står där till höger. Uffes står längre ner.




For in på Shell och fikade den obligatoriska kaffetåren. Måste ju ha den när jag far förbi där. Och där tog jag på täckisarna oxå, väldigt skönt.





På vägen hem såg vi många katter, en älg och en liten harunge. Så söt så. Hoppas den lever idag bara..

Sen idag så sov vi ut länge. Skönt de! Hunnit med att ligga i hängmattan, suttit och läst lite och sen blev det en sväng till stugan för att fiska. Lekte med Cirro oxå. Han blir ju så glad när vi kommer. Och vi busar ju lite annorlunda än vad mamma och pappa gör med honom. Kollade oxå var vår timmerstuga ska ställas upp. Längtar tills den kommer på plats. Tim och Uffe har hjälpts åt att få dit den iaf. Nu ska den "bara" upp oxå. Vill sen (NU) få till en betongring för att fixa grillplats där. Åh.. va jag vill allt på en gång! :)

Vi for ut på en spegelblank Borgsjö och bara njöt. Blev jättevamt och vi kunde ta av tröjorna och passa på att sola lite samtidigt. Me like! Fick många gäddhugg men bara en som vi fick upp. Och den är nu kokad och halvt uppäten redan. Våra katter bosätter sej i köket när det vankas gädda. Lyxmat

Efter fiskelyckan fick vi god middag och jordgubbar med grädde till efterrätt. Inte dumt de inte. 
Härlig dag igen alltså! Och ja, sitter på verandan nu och myser, och har fortfarande semester-känsla i mej. Härliga sommartid! 



Här kommer två sommarbilder till jag tagit som jag gillar väldigt mycket! 

Prästkrage med flugor. Vacker blomma.


Närbild på en fluga. Glad jag hade en så snäll modell. 


Kul med närbilder, det gillar jag. 
Men nu ska jag njuta vidare här av kvällen. Ta en cider tror jag. I sommarnatten!

  

Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

Hello



Äru sugen på en design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 :P

2010-07-12 @ 14:11:32
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejsan!



Så du säljer sånt? Intressant.

Jag får kolla in din blogg då så jag får se hur det ser ut!



Tack för tipset!

// Malin

2010-07-12 @ 21:51:15
URL: http://malinedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0