7/7: Gamla bilder från Ånge.

Vilken härlig dag! Sol och värme igen. Gillas!
Jag har ju långärmade tröjor varje dag på jobbet då jag tycker det är rätt kallt där. Men idag gick det bra med bara linne. Härligt. Mindre härligt är förkylningen. Känns verkligen. Käkar halstabletter för fullt. De där nya på apoteket, som man bara får ta tre stycken om dan av. Varför då tro? Nån som vet? Jag har iaf ätit betydligt fler. Lenar ju för stunden.

Vid halv tre idag skjutsade jag upp Emmi till tåget. Hon skulle ner till stan till en kompis. De kommer vara på Gatufesten och ha skoj. Varit mycket prat om skumdisco nu, så jag hoppas det blir så bra som de önskar. :)

Jag slängde av mej kläderna när jag kom hem för att sätta mej ute och sola en stund. Var riktigt skönt. Sen kom U hem och började klippa gräset. Då kom en svärm upp av kusar och broms, så jag tyckte att pyssel i växthuset var en bättre syssla. Fick ner ytterligare lite plant i krukor. Kul! Men nu behövs mera blomjord. Jag har så lite blommor i år, vilket är synd. Förra sommaren hade jag satt massor själv, saknar det nu.

Det här med gräsklippning oxå.. Jag tycker det kan vara så jobbigt att höra dessa oljuds-maskiner. Tänk va bra det vore om det fanns en gräsklippardag som alla behövde rätta sej efter. Typ torsdagar, och kan man inte då, ja då får man vänta tills veckan efter. Bara för att slippa höra dessa ljud överallt när man sitter ute myser. Idag så klippte vi, grannen och en till några hus bort. Så ja, vi kanske är på gång! :)

Käkade pizza på Knuten idag till middag. Härligt. Så sällan man ( vi ) gör så. Köper vi mat så brukar vi oftast fara hem och äta. Men det kändes somrigt mysigt kväll iaf.
Har suttit och tittat på gamla bilder från Ånge ikväll oxå. Uffe tipsade om en sida där det fanns massa roligt att se på. Båda personer, samhället och järnvägen. Kolla in så får ni se. Kanske hittar ni nån ni känner, eller får lite nostalgikänsla av hur det en gång sett ut här i lilla byn. Här är länken:
 http://leif-nordin.se/vyindex.html

Nu tänker jag göra kväll strax. Försöka sova bort förkylningen. Det är nog bästa medicinen ändå.
Först en bild på min kära stuga, en höstbild, men ändå. Och en liten bild på mej och barndomsvännen Pernilla. Vi umgicks mycket då hennes moster bor nära vår stuga. Hade säkert småfisk i hinken. Många timmar på sjön blev det. :) Härliga minnen! (nähäpp, gick inte att få in bilder på Pernilla & mej. Knepigt. Får hålla tillgodo med stugan)

 

Sussa sött! (elva dagar kvar att jobba innan semestern börjar!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0