16/6: Blommor!

Igår när jag kom hem från jobbet så hade U gjort så god middag. Vilken himla tur jag har som har honom! Puss! Det var kassler och "nypärer" och sallad med massa melon, mandarinklyftor, gurka, tomat och purjo i. Mumsigt! Sen for vi upp till Hemsjön för att köpa lite blommor. Hade inte satt ut nåt än. Emmi var med en stund sen återvände hon till bilen, vilket var betydligt varmare än blåsvädret ute.
Hittade massa smått och gott där ..  ;) ..  bland blommorna! Och vipps hade man plockat ihop en massa. Så roligt med blommor. Jag blir så glad av alla färger och skulle lätt kunna köpa på mej hur mycke som helst.

Väl hemma igen så klippte U gräset medan jag planterade lite. KUL! Kom igång där och började rensa ogräs oxå. Finns ju en del.. Blev avbruten då U tyckte vi skulle gå in, för jag hade ju lite att göra med avslutningsbilderna.. Visst hade han rätt, men jag ville ju SÅ mycket ute då. Men in och dona vidare med korten. Är nog färdig nu tror jag. Men blev så många så jag måste köpa nya cd-skivor så korten får plats. Blir att göra det på hemvägen idag. Eleverna väntar ju på detta.
Kom ihåg det nu Malin!



En liten humla kom och ville vara med mej när jag pulade med blommorna. De är ju så söta. 





Älskade dotter!

Nu ikväll har U tvättat våra hojar, de var ju rätt skitiga efter vår tur. Men nu bara blänker de igen. Jag har rensat ogräs lite överallt på gården. Har du nåt bra tips på ogräsmedel så berätta gärna för mej. Blir ju galen på allt. Hörde idag att ättika skulle vara bra. Ska inhandla det imorrn tror jag och gå runt och spraya lite här och var. Framför allt i gruset på framsidan. Nu är jag alldeles öm i händerna av allt dragande och slitande. Gräset kämpade emot allt vad det kunde minsann. 

Massa myror hittade jag oxå. Inte så kul. Vill ju inte förstöra deras bon, men vill inte heller att de ska bo på massa ställen där jag ska pyssla på. Inte helt lätt kombination det där. Har en liten mjölkkanna som jag haft blommor i förra sommaren. Den har blivit kvar ute och nu när jag skulle flytta på den så var den full av sand, myror och ägg. Den kannan ligger kvar där nu.. 

E har åkt med pappa Mattias till Brunflo idag. Och U är nu på jobbet. Känns väldigt tomt och tyst här. Tanya & Nathalie är fortfarande i Turkiet med sin mamma. ( lyckliga dom som får vara i värmen ) Tim kom hem idag men stannade i Sthlm hos kompisen, blir kvar några dagar. Jag är rätt trött så jag tror jag kryper ner i sängen och får mej lite skönhetssömn.
Nattinattkram på er!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0