28/6: The Seattle Gumwall.

Mäh.. Har du hört talas om "gumwall" ? Det hade inte jag gjort. Och kommer inte ihåg nu varför jag .. jo just det, de pratade om detta på radion för ett tag sedan. Blev bara tvungen att kolla upp det. Lät ju liiite konstigt då. Men ja, det var ju sant.

Det är alltså ett ställe i Seattle, deras konstigaste turistattraktion måste det ju vara. Sägs att det  började när folk stod i till teaterbiljetter, och tyckte väl det tog så lång tid att de hann lessna på sitt tuggummi, för de började kleta upp det på väggarna där. Nu vallfärdar folk från hela världen för att sätta just sitt tuggade gummi på väggen. Lite läskigt då. Och säkert en himla massa baciller som flänger runt där i vinden :) Här kommer lite bilder på eländet. Eller vad man nu ska kalla det för..






Nä fy f.. Skulle väl aldrig sätta min tunga i närheten av det där. Äckelpäckligt ju. (som en viss radioprofil skulle ha sagt )    =)

Bilderna är från nätet.

Men jag måse ju oxå medge att skulle jag nån gång komma till just detta stället så nog sjutton skulle även jag se till att stoppa munnen full av tuggummi (nya otuggade så klart) och sen kleta upp det på väggen. På ett väl valt ställe :)

Undrar just hur många kluttar det finns där...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och här har Elisabeth Enström varit :)

2011-08-26 @ 21:14:52
URL: http://malinedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0