22/5: Blender i Jättendal 21 maj.

Jätteseg känner jag mej nu. Trött i hela mej. Men glad att jag har kunnat bara slappa idag. Det blev dans igår! Hurra för det, för det var jätteskoj. Men det blev inte Erikslund och Jannez utan Ullis och jag, och Tanya, Mikaela och Jessica for till JättendalBlender istället. Hur kul som helst! Och vilket ställe. Länge sen jag var på ett så mysigt dansställe. Det är en gammal lada som är ombyggd på ett väldigt bra sätt. I källaren har de bevarat kobåsen och satt små bord, stolar och bänkar så nu är det fint fikaställe. Och jag hittade en fin tavla som jag gärna hade haft med mej hem, en svartvit bild på en kalv, jättesöt.

Dansade mest hela kvällen och det gjorde tjejerna med. Så kul och jag är så glad att de tycker att det är roligt att hänga med. Tog med Emelie, Tanya och Nathalie och Jessica till Järvsö en gång, och sen blev de fast. Nu vill de iväg igen så snart det går ;) Och nu på torsdag är det premiär för Ånäsparken, sommardansen sätter igång, så då blir det nog iväg för oss igen. De kör kl. 20.00-24.00 då, vilket är bra när man ska upp och jobba. Tror jag är på kurs i stan den dan, växelprogrammet vårat, så jag får se om jag ska stanna kvar där och sen åka direkt till dansen. Vore ju bäst så.

Emelie är nu i Härnösand med släkten. De skulle träffas i helgen för att sprida askan efter Mattias mormor, i havet. Jag hoppas att det blir en fin och trevlig tillställning för dem alla, och det tror jag att det kommer bli. De är sånna härliga människor, saknar dem.
Imorron kommer E hem igen iaf, och om jag känner henne rätt då så kommer hon säkert bara "mellanlanda" här för att sen vilja till Fredde på en gång, om inte han kommer hit förstås. :) Sötingar de där två!

Uffe känner sej fotfarande klen, fattar inte vad det är. Ont i magen som bara den och febrig. Knepigt.. Men liiite bättre nu iaf, för han har just druckit lite kaffe. :) Bådar gott de! Vi for till Ånge förut och köpte mat, kycklingtallrik blev det för Tanya och mej. U ville inte ha nåt. Satt ute på verandan och åt, trevligt. Och skönt att det inte är så kallt. Men det var de inatt när vi kom hem, fy va jag frös när Ullis släppte av oss här. Och när jag kollade termometern så visade den 1,8 grader bara.. huga. När vi for var den 22 grader varmt. Lite skillnad de.

Nu hör jag Tanya sitter och sjunger vid datan, hon är duktig. Jag önskar jag kunde sjunga. Tänk vilken grej, dansa och sjunga och få hålla på med de, som ett jobb. Oj va skoj. Men himla tuff branch. I bilen där släpper jag loss minsann och sjunger som bara den =) Då kan man vara vilken stjärna som helst. Tänker på Guldhits-gänget, där säger tjejerna att de vill kunna dansa, och de är jätteduktiga på att sjunga allihopa. Ofta tänker jag att: "jamen, alla kan ju dansa, men sjunga är en gåva". Men det är ju så att alla kan verkligen inte bli bra på dans heller, och alla kan inte bli bra på sång, hur mycket alla säger frasen: alla kan.. Man kan ju lära sej, mycket, men en del har en viss gåva bara, så är det. Som att en del kan teckna/måla så himla bra. Jag kan inte ens få till en streckgubbe som ser ok ut. Och det är helt sant. Värdelös på sånt. Och önskar så klart att jag kunde :)

Minns när jag gick en danskurs en gång i Östersund, vi skulle göra koreografi och skriva ner det i ord och beskriva i bilder. Som tur var jobbade vi två och två, så Ingela fick rita gubbarna och jag skrev. Så vi löste det iaf. Å va länge sen det var.. minns inte ens, åren går.. Ingela är förresten en moster till Emelies kille :)

Såg film förut, Gandhi, himla bra. Vilket liv, vilket mod och vilken styrka den mannen hade. Mycket jag såg känns bara så dumt, men det är ju lätt att tycka så när man lever i en helt annan tid och med helt andra händelser nära sej. Förstår inte varför människor ska behöva kriga och slåss. Klart jag vet varför det händer.. menar bara att det borde kunna lösas på andra sätt. Man blir så ledsen ( och även avtrubbad ) när man läser om barn och kvinnor som blir far så illa av kriget, och att det måste vara så nu, idag, år 2010. Önskar att alla muslimer, hinduer, kristna och så vidare kunde ha sin tro, men ändå leva sida vid sida utan att behöva känna hat. Otäckt är det. Skulle faktiskt kunna tänka mej att läsa religion nu. När jag gick i skolan tyckte jag bara det var tråkigt, som säkert de flesta tycker. Men nu känner jag att det vore jättebra att få en bättre förståelse för allt.

Tänk va mycket man vill och önskar hela tiden. Men det är väl rätt sunt oxå. Tänk om man bara satte sej ner och var nöjd med allt. Hm.. nä, kommer nog alltid vilja och önska mej framåt. :) Drömma bör man, annars dör man.

Nu har rumpan domnat här för jag halvligger här på solen haha.. Men har just tagit ett glas rött här och känner mej go. Tanya och Uffe kollar på tv och jag har chattat med Lotta i Stockholm. Vilken tid vi lever i va, sitta och skriva med varann bara så där. Med vem som helst, i hela vida världen, ja nästan iaf.. Finfint! Minns när jag var tonåring, Minervatiden, och jag önskade så att det kunde finnas nån som "jobbade" en en telefonkiosk som man kunde ringa till och fråga om just "den" killen var ute på byn :) Då fanns inga mobiltelefoner. Känns om jag är hundra år gammal ju.. Jag förstår verkligen kidsen nu att mobilen är det bästa de har, självklart. Når ju alla med den, hela tiden. Och Internet. Hörde en bra kommentar ang det: "vi säger och tycker att internet är nåt nytt och att det är massa hemskheter som finns där, att vi måste passa oss noga... "
Men vi måste komma ihåg att kidsen som växer upp nu, inte alls kan hålla med om detta. De har haft internet i hela sitt liv, det är ju inget nytt. Och vadå, ja massa hemskt, men de lär sej oxå mycket om att det finns mycke tok. Vi kanske var mera naiva, jag vet inte, va tror du?

Nä men om jag ska ta och stänga ner här och sen gå en våning ner, ta en liten skål med chips och sätta mej tillrätta i soffan, under en go-filt så klart, och kolla lite på tv jag med. Verandan drar oxå, men nä, blir soffan nu. Kramisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0