29/5: Ibland upp och ibland ner.

Hejsan!

Det blev ingen dans för mej i torsdags. Jag var så himla trött redan på nervägen att jag höll på att nicka till två gånger. Tog egen bil ändå, för jag hade ju förhoppning om dans. Men jag kände nog redan då att det inte skulle bli av. Pallar inte när jag inte får sova riktigt. Och vetskapen om att jag skulle upp tidigt på fredags morgonen gjorde inte saken bättre.

Men seminariet gick bra och det var intressant att höra om nyheterna till vår växel, som bara krånglat sen första stund vi fick den på jobbet.. Och även om det var intressant att höra så satt jag och höll på att somna där ett tag. När vi kom ut igen så spöregnade det. Jag hade parkerat ganska nära så det var inga problem. Men stackars Laila hade en bra bit att gå, så hon var rejält blöt när hon var framme vid bilen. Jag for ut till Birsta och där var det packat på parkeringen så det blev till att ställa sej en bit ifrån entrén. Brukar ha tur att hitta nåt nära, men jag orkade inte snurra på där. Ville bara in.

Väl inne i Birsta city så gick jag direkt till Vila. Där hittade jag jeans och en top. Kul! Var där ett bra tag och provade och provade.. Sen gick jag in på H&M och hittade toppar och linnen där som jag tog med in i provhytten. Några yes och några no. Himla kul iaf! Och klart man blir glad när man hittar fina toppar för 49:- Älskar att fynda! Hoppas nu bara det blir sommar och sol och värme nån gång..
Här lite shoppat:  

   


På fredagen var vi på personalmöte i Sveg. Segt att fara dit, men det gick bra ändå. Och på hemvägen svängde vi in på Dollar Store och jag köpte två nya glasskålar till sallad, chips eller nåt. Det var dags, våra som vi har är lite väl kantstötta nu. Hittade ett fint halsband och tre par örhängen oxå. Kul med sånt, då Emelie och jag gärna delar smycken. Sen när jag kom hem så sov jag en stund på soffan. Var så himla skönt att få vila lite. Sen in i duschen och göra sej klar och redo för Kulturnatten. Det har blivit en rätt stor tillställning i Ånge vilket är jättekul! Många kommer ut och roar sej, inte bara de yngre. E for upp lite tidigare till kompisen Emma. Sen hämtade vi upp dem när vi skulle fram och äta. Vi käkade på "Knuten" och det var riktigt gott. Ett glas rött till oxå gjorde susen. Kände inte alls för att dricka nåt egenligen, men smaskens till maten. 

Sen hamnade vi på Mittis. På torget uppträdde band oxå rätt länge, men vi ville vara inomhus. Kul med mycke folk och att sitta och surra lite. Men efter bara ett tag så var nog både U och jag rätt nöjda. Det var inget speciellt band heller som lockade nån av oss. Hade gärna sett Mindbuzz, men de spelade bara ute på torget, och betydligt tidigare på kvällen. Synd. 

Vi tog en taxi hem, fick den direkt vilket kändes skönt. 
Sen hände massa tok. Jag hämtade E senare på natten och hon var inte en glad tjej. Fy alltså.. det värsta är att se ens barn ledsen. Det gör såå ont i en. Och jag vill inget hellre än att ta över henne smärta och låta henne slippa den. Jättejobbigt.
Life really sucks sometimes.   
Jag vet ju att det går över, men det är en svag tröst en stund som denna. *kramar om henne*

Idag har vi varit till Ovansjö och fått våra små gurk och tomatplantor. Satte dem i växthuset och pillade ner lite andra frön oxå när jag ändå var igång där. Kul är det! Och lite svårt att tänka sej att de där små plantorna ska kunna växa och ge oss massa tomater och stora gurkor längre fram. Häftigt. Och jag hoppas så att de där små fröna kommer gro oxå nu, så jag får fina blommor sen.  Men får vi bara lite värme nu så ska det säkert gå bra. Jag är himla sent ute men men.. Även satt paprika och melon. Har gjorde det förut oxå, och egen paprika borde ni testa. Enkelt och jättegott!  

Här en fin gurkplanta.
    

Och tomat.


  

Och självklart planterar vi plantorna i sand och med gräsklipp som gödsel. Perfekt. 

Nu blir det nog sängen här, om inte E vill ha sällskap till någon film. Jag är jättetrött med vill hon så självklart ställer mamsen upp. Allt för henne, och speciellt nu.                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0