28/11: Hipp hipp..

Grattis på födelseddagen gubben min! <3

Idag är det första advent och julskyltning. Och födelsedag för min U. Allt på en gång! Jag har stått ute i kylan oxå på julskyltningen för mitt jobb. Huga va kallt det var där ett tag. Och nu är det -22 grader ute.. Lite för kallt tycker jag. Tur man får vara inne i värmen nu. Efter skyltningen var det hem för firande här. Trevligt! Hittat en väldigt god glögg oxå. Herrljungas märke, och smaken är äpple och vanilj. Mums!

Blev middag på Thai restaurangen idag. Skönt att gå in och värma sej och mums va gott det var. Som alltid!I fredags bakade kidsen pepparkakor här hemma. Va mysigt det var! Så länge sen. Och oj vilken fantasi de hade..hehe... väldigt tjusiga skapelser fick de till minsann. =) Och jag och U fick en alldeles egen pepparkaka oxå!



Hm.. vi matar ju "våra" fåglar här hela vintern vilket vi tycker är hur mysigt som helst. Härligt att titta på dem och försöka veta vad det är för sort.. brukar inte vara så lätt. Men favoriten är ju domherren. Så vacker!
Men.. detta ser ju inte så kul ut kanske. Vi matar fåglarna, och släpper sen ut våra katter som lägger sej på lur. Men än har de inte fått fatt i nån. Tack o lov!



Nu tänker jag mysa ner i soffan en stund. Känner mej så där pumsigt trött efter att ha varit ute i kylan. Kanske blir en kopp glögg till =)



Första advent-kramen till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0