23/9: Föreläsning

Knall röd i ansiktet. Och då menar jag som en tomat. Illröd.  Fniss fniss.. Men så har jag kämpat oxå. Skitkul dans-aerobic pass igen. Tänk om man fick gå på sånt fler dagar i veckan. Dans är ju bara SÅ kul! Man glömmer ju bort att man faktiskt tränar (nästan iaf) när man håller på. Just för att det är så kul bara.

I måndags var Matte och jag ner på föräldrarmöte i stan. Kan inte minnas att det ens var några såna möten när jag gick på gymnasiet. Fanns det?
Vi fick lyssna på jättebra föreläsning om datoranvändning. En kille som jobbade med just databeroende människor och sånt. Han var jättebra. Han och en till hade föreläst för kidsen på dagen oxå. Och E tyckte om det iaf.

En jättebra sak han berättade var om en kille som hade pratat med honom om sin mamma. Hon var ju bara så bra tyckte han. Hon hade skjutsat honom till varje fotbollsträning, stått och hejat på honom på matcherna, tagit hem lagets tröjor för tvätt och massa sånt. Föreläsaren sa att ja, det är ju för att hon är din mamma, hon älskar ju dej och vill ditt bästa. Gör allt för dej. Vill vara delaktig i ditt liv.
Killen fortsatte: jamen varför har hon inte suttit en enda liten stund med mej när jag nu spelar dataspel, som jag är väldigt duktig på? Och mamma hatar ju fotboll.

Nåt att fundera på kanske..
Det känns ju självklart att hänga på när det gäller ex.fotboll. Tycker nog de flesta. Sport är ju bra de. Men om kidsen har annat intresse, exempelvis data, hur många föräldrar finns där då? Hur många stöttar sina barn i det?

Det kan ju oxå vara så att just föräldrarna har köpt det spelet barnen spelar, men sen när barnet sitter där och spelar, så tjatar vi bara om att de sitter för länge och borde göra nåt annat.
Visst känner vi igen oss?

Jag kan säga att det inte är många minuter jag har suttit eller stått bredvid när Ti har spelat nåt dataspel. Jag har kollat litegrann och känt att jag inte fattat ett enda dugg. Man jag har inte satt mej in i det heller.. dumt. Och å andra sidan så har inte Ti klagat när jag har stått där och ställt nån fråga, utan har svarat mej om vad han pysslar mej. Känns lite dumt när jag tänker på sånt här. Att man gör sån skillnad på aktiviteter. Hockeyn har vi ju varit med på, och fotboll..

Killen tog även upp detta med att många spel idag tar väldigt lång tid att spela. Och kidsen kan ju spela med folk över hela världen och vara inne i mycke komplicerade grejer. Då kan man ju oxå förstå att de inte vill bryta det de håller på mej just NU för att middagen är klar.

Där gäller det att kidsen pratar med oss oxå, så blir det ju mycket lättare att förstå. För nog har jag trott att det bara är att gå därifrån ett tag och sen bara hoppa in i spelet efter maten.. men alla spel är ju inte så.

Efter mötet så for vi upp till E och fikade. Mums va gott det var. Skorpor med marmelad och kaffe. Kul för Matte att få se lägenheten oxå. Så himla fint där. T var och jobbade!



Vi har haft möte på jobbet oxå, ang vår omorganisation. Man undrar ju hur det kommer att bli. Det rörs om i grytan ordentligt minsann. Men som vanligt så tror jag att när en tid gått så kommer vi alla vara varma i kläderna i våra nya roller, så allt blir bra. Det tar bara emot lite i början..

Igår hände nåt som gör att jag känner mej lite äldre. Ni vet den där vita/blåa vagnen som står bakom Konsum.. Ja just det, mammografi. Herregud.. är jag gammal att jag måste gå på sånt nu regelbundet? Ja. Så är det.
Och vilken himla tur vi har som får göra det. Så många som upptäcker knölar som tas bort långt innan nåt allvarligt hinner utvecklas. Väldigt bra. Men visst är man lite orolig nu när man väntar på svarskuvertet. Huga.

Hihi.. här kommer en lite knasig bild på Baggis. Han ser ju ut som ett monster.



Nu tv soffan och Idol, mysigt skönt att slappa där nu. Trött i hela mej.
Tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0