17/4: Söndag

Inte har min förkylning gått över inte. Nähäpp. Trist. Har ingen ork känns det som. På förmiddan så kändes det som att jag hade feber oxå. Illa. Men liiite bättre nu, kanske.

Jag hade tänkt först hälsa på mor & far en sväng, sen sitta på Wiba med vännina och fika och surra av oss lite. Men näe, jag vill inte smitta ner nån och jag orkar inte bara. Trist. Host och snörvel.

Vad har dagen bjudit på då, jo jag har legat på verandan och läst. Himla skönt. Sen har jag gett mej på svartvinbärsbuskarna igen. Herregud va mycke man kan ta bort, utan att det ser ut som man gjort nåt. Behövligt med andra ord.



Så nu är det högar överallt på gården.. haha.. undrar just hur de ska försvinna... ;)

U jobbar och Em är hos pojkvän ännu så det är väldigt lugnt och tyst i huset. Jag har slängt på två majskolvar på grillen här. Ska bli mums de. I fredags testade vi ett nytt recept här. Det var pasta, spenat, lax och en sås av smaksatt creme fraiche. Kantarell och konjak. Mums va gott det var! Tack för det receptet Elisabeth!



Nåt som jag gillar och vi hade premiär på idag var att hänga ut tvätten. Japp, det gillar jag. Så härligt att det torkar så fort, och kläderna doftar så härligt när man viker och plockar in dem igen. Snabbt och lätt. Sen var det de där med att få in kläderna i sina garderober oxå... Brukar bli att de ligger i högar i tvättrummet... Ska bättra mej!



Har hunnit en sväng till med målarfärg på pallen oxå. Längtar tills det är klart. Så svårt bara att slippa få rinn och ränder. Dålig pensel och dålig kunskap är nog felen.

Nu ska jag sätta tänderna i majsen här, med smör och salt på. Gott! Sen har man kvällsysslan klar.. peta tänderna :)

Må så gott!


Kommentarer
Postat av: Martina

Tack så mycket =)



Det är första gången jag har "fejk" naglar :)

Men jag gillar det... Tror dock inte att de får stanna så länge, då de kommer begränsa mig i framtida jobb!



Ja det är ju snyggt ;)



Tack detsamma!!!

2011-04-17 @ 21:36:52
URL: http://martinaochinget.myshowroom.se
Postat av: Ida Sandell Stålsjö

SV: Ja visst är den sjukt snygg! Nej jag har faktiskt ingen aning.. :(

2011-04-19 @ 16:02:22
URL: http://idavendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0