25/4: Saknad

Wow... tror minsann jag har klarat sova hela natten, utan att behöva vakna och hosta som en tok. Hurra för det!
Igår avslutades dagen med en tripp till stan för att hämta hem T som varit ute och gjort stan natten innan. Han hade kollat att det skulle gå tåg hem. Meen.. nu gjorde det ju inte det, nu heller. Två gånger på en vecka som kidsen inte kommit hem för att tåget inte gått.

Hur sjutton kan det vara så här? De får väl skriva ut som det är tycker man. Ena gången hade det till och med stått på tavlan på stationen att tåget skulle gå, men icke. Tycker det är dåligt. Helger och allt, man kollar ju extra då. Men det räcker tydligen inte. Knepigt.

Vackert väder var det iaf och helt ok att göra en liten tripp. Dagen hade spenderats i solen den största tiden. Guud va härligt det är alltså! Kändes som högsommar ju. Och så är det bara april. Vad jag har förstått så har solen varit med oss i stort sett hela vårt avlånga land. Skönt! Idag är det oxå varm och skönt, men lite disigt. Jag tänker ta en dusch och sen äta lite av den goda salladen från igår. Mums! Senare idag blir det middag hemma hos mor o far.

Häromdagen så fick jag ett sånt där tryck i hela mej av längtan tillbaka i tiden. Till när min farmor och farfar levde. Vi brukade alltid fara upp till dem över påsken. Såna minnen blir så jobbiga. Men ändå fina. Man vill ju minnas även om det gör ont av saknaden. Jag hoppas att de ändå nånstans, vet och känner att jag tänker på dem.



Nä nu är det dags att ta tillvara på dagen.
Ha det så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0