8/4: Väderomslag & fiskpinnar

Men vilket april-väder vi har haft idag då. I morse blev det tidig morron här och när jag kom till jobbet så var det så vackert på himlen och jag trodde det skulle bli en toppenfin dag.

Några timmar senare tittade jag ut och såg detta utanför mitt fönster:



What the.. full vinter igen alltså. Jaha.. och om det tycker vi.. not.

Men ja som tur var så försvann detta snabbt igen och backen blev bar. Nästan iaf. Inte mycket kvar nu.
Och när jag skulle gå hem för dagen såg det ut så här:



Härligt! Men fortfarande kallt. Ja ja.. inget att göra nåt åt.
Men man kan drömma lite extra om utlandet! =)

Här i veckan gjorde jag sån där god paj igen med fetaost och skinka/bacon. Mums tyckte vi! Blir nog en sån snart igen. Vissa maträtter kan man äta väldigt ofta utan att bli less.



Haha.. nu tänker jag på när Ta och Em var i lägenheten och hade fått med sej tacopaj från oss. De åt detta till frukost, lunch och middag, nästan, i flera dar och sen kom de hem hit och vi hade gjort en sån paj här på fredagen. Jag tänkte ju inte på det. Ingen av dem vill ha. De var spyless på den pajen och åt den inte på hur länge som helst. Tokigt! Men jag förstår dem.

Em och jag var o handlade förut och jag hade noll koll på vad vi skulle ha till middag. Men så sa hon: fiskpinnar och pulvermos, snälla!
Jag har inte ätit det sen jag vet inte när. Minns faktiskt inte. Men sagt och gjort vi inhandlade detta och fixade iordning lite snabbt. Och mums va gott det var! En ovanlig fredags-middag måste jag säga. Men gott var det!



Sen bar det iväg till pappsen för henne. Trevlig för dem att ses!
U har just kommit hem nu och det blir strax en kopp kaffe här. Sen ska jag ta mej ett glas vin tänkte jag. Men det har jag ju tänkt ända sen förra fredagen, och det har inte hänt än, så man vet ju aldrig. Kanske hinner somna i soffan innan eller nåt. Hehe...!

Ha de så gött där ute, trevlig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0