10/8: Fryser

Suttit inne nu ett tag och krånglat. Vill verkligen att någon vänlig själ ska hjälpa mej med Itunes. Fattar inte nåt. Har försökt få till både det ena och det andra men nix pix. Vill sej inte. Suck.
Skulle uppdatera något nu så då gick jag ut hit på verandan för det är bättre mottagning här. Och här är det kallt nu. Huga...känns ju som höst. Vill vi ju inte ha än heller.

Lite bilder från i helgen då. Myspysigt var det minsann!
Kom en rejäl regnskur där i lördags så det var bra att U var förberedd med parasollen över grillen. De små ville givetvis vara med och kolla så allt gick rätt till.

Mums va gott det var! Olika sorters kött + kyckling och friterat till. Tror bestämt att Helena och Robin kommer införskaffa sej en fritös framöver... :)


Sötingar va?! Man har som glömt att våra kids varit så här små. Och hur gulliga som helst när de hoppat ner i sina ziperaller. ;)


Blev ju bjuden på mumsig middag häromdagen oxå av Em. Blir så glad när hon, eller nån, kommer med middagsförslag. Känns så mycket lättare då. Och speciellt om de vill vara med och laga maten oxå. Både bra för dem och oss. Men nu blev jag bjuden alltså.

Det var lax. Lax är lyx som jag brukar säga! Till laxfileérna var det fetaost, soltorkade tomater, citronsaft, citronpeppar och salt. Detta mosades ihop till en röra och las sedan uppepå fisken. Sen in i ugnen. Och till det gjordes en grönsallad med tomater och gurka från växthuset. Mums va gott det var! Tycker hon kan göra den rätten snart igen!



Nåt som har gått bra nu under sommaren är att låta naglarna växa. Vet inte sist de var så här långa. Men nu direkt när jag börjat jobba igen, (och en del har gått sönder när vi donat här hemma på gården oxå) så ska de gå av minsann. Men det är väl dags att klippa ner dem och börja om. Tycker bara det är så trist och konstigt, för när jag väl filar dem, viket jag i stort sett aldrig gör, så börjar de flisa sej. Trist.





Hm.. minns du, som bor/bott i Ånge då, ett par gråa träningsbyxor från Träningshuset? Jag har kvar dem än :) Och jag älskar dem. De är inte så fina längre, men väldigt sköna.



Nu ska jag över till Idha här en sväng för att dona lite med vår hemlis. Hihi...
Tjing på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0