18/8: Bygget.

Hejsan!
Bygget vårat går framåt minsann. Å va skoj det är! Känner redan hur jag kommer gå runt här i helgen och myspysa. Blir jättefint. Här kommer lite bilder.

För ett par dagar sen såg det ut så här. Många reglar blir det.. Och vi höll på att klura på hörnen.



Så kom jag hem på lunchen idag och så han U hunnit så här mycket! Toppen!



Vi bjöd pappsen på middag idag, mamma är hos sin kusin på minisemester. Och ja, han kunde komma med nåt litet tips här och där. Perkekt de!



Här har jag varit framme med skruvdragaren. Kul! Men tillslut ville inte batteriet mera, och vi blev tokiga på småsvena o myggen. Usch.


Här sitter Baggis och inspekterar bygget. Visst blev "hörnet" fint då? Trallet är inte riktigt fastskruvat här, vilket syns. Ska borras lite innan på vissa ställen.


Ja, jag vill ju inte jobba imorrn inte. Vill ju vara hemma och fortsätta hjälpa till här. Det är verkligen så kul att fixa till här hemma. En del vill ju inte lägga ner nån tid eller nån krona på sitt hem, men det vill vi. Nån gång i mellanåt iaf. ;)

I morse hade jag stoppat i hörlurarna i öronen för att lyssna på sommarprataren Nanne Grönvall. Men när jag kom upp till Ånge så stoppade polisen mej med fler för körkort och alkoholtest. Kände hur irriterad jag blev för jag ville ju lyssna ja. ;) Men bra gick det iaf, så klart. Undrar just hur många de tar som visar positivt när de får blåsa... Tycker poliser kunde stå så där lite oftare. Istället för att bötfälla nån som kör 5km för fort tex. 

Har nu en liten dotter som har börjat övningsköra oxå. Herregud va tiden går. Men det känns jättebra och går bra. Kul är det, men en väldigt knepig känsla att sätta sej på "fel sida" när hon sitter vid ratten. Antar att det kommer bli en hel del "sitta på fel sida" för min del framöver :) 

Nu tänker jag fika nåt, och sen lägga mej. Fredag imorrn! Va fort det gått. Helg och vårat stora däck kommer bli klart. Tipp topp!  

Kommentarer
Postat av: Trace

Wow, vilket projekt ni har på gång. Härligt med många medhjälpare :) Lycka till!

2011-08-21 @ 21:20:53
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0