2/8: Gotland

Jaha nu var det augusti då. Säger som tidigare, herregud va fort det går. När det är juni, juli så känns det som mitt i sommaren. Men augusti känns lite mera mot hösten så där. Åh.. vill inte ha sån känsla ännu inte. Och efter dagar som dessa så känns det inte helt fel heller. Underbart varmt och massa sol! Toppen!
Ja det var ju ett litet fel då, att man börjat jobba igen. Men det går det med. :)

Efter vår vistelse i Lidköping så bilade vi hela natten lång till Nynäshamn för att ta färjan över till Gotland. Bilresan gick bra, tur det är ljust på svenska sommarnätter. Underlättar en hel del. När vi kom fram så fick vi vänta en stund innan färjan la till och då passade jag på att slumra lite. Inte helt lätt i bilen så där. 

 

Sen var det bara att köra ombord och hitta våra platser. Väl där så kurade vi ihop oss igen för att kunna få slumra ett tag. Nu kändes det att vi var rejält trötta. Men jag tyckte det var för kallt där, dumma jag som inte tog med mej nån mysfilt att krypa in i.


Hej hej Gotland!
Resan gick bra iaf, vackert väder och man kände inte alls av nån sjögång vilket jag uppskattade!



Lite mosiga tog vi oss ner till bilen och rullade ut. Vackert väder som sagt, verkligen utomlandskänsla tyckte vi båda. Härligt! Och kul var det att se att där stod min barndomskompis, nr2 på denna resan, Carola och väntade på oss. Jättekul att få träffas igen. Vi for hem till henne och träffade resten av familjen. Sambon Bahri och de söta tjejerna Melissa och Madde. Skönt att vara framme!

De bor så himla bra. En fin lägenhet, fem minuter från centrum i Visby. Perfekt! Nära till en bra badplats med pool, vilket vi besökte. Alla utom jag badade.. Trivdes bra på gräset med solen som stekte.
Sen blev det en prommis in till centrum och ögonshoppa lite. U köpte några shorts och jag var lur på en jeansklänning där men det blev inget. Vi gick runt lite här och var och bara hade det skönt. Satte oss och njöt av utsikten och passade på att njuta en öl och ett glas vin oxå. Semester!





Här en bild från Almedalen. Så vackert där.


Vi hann med både det ena och det andra under vår korta, härliga semester där. Bland annat så myste vi på en jättefin strand, Lickershamn, bland hur många vackra stenar som helst. Jag njöööt! Har kunnat plocka med mej hur mycket som helst därifrån. Det var ett litet fiskeläger så givetvis blev det rökt fisk och räkor, och massa goda röror till. Mums säger jag bara! Lyx i tillvaron tyckte vi!



Älskar denna bilden!




Vi hann med ett besök i Lumelundagrottorna oxå. Det var spännande. Först fick vi höra och se en kort berättelse om de tre pojkar som hittat grottans öppning när de var små. De hade först bara kommit in en bit men eftersom nyfikenheten och leklusten pockade så var de givetvis tvungna att försöka komma längre och längre in. Den här lilla turen var lätt och behaglig, även fast det var rätt kallt där inne. Men man kan oxå hänga med på en längre tur, då man ska krypa fram i väldigt trånga gångar. Jag tyckte detta räckte bra ja.

Här är ingången som pojkarna tog när det begav sej. Nu var ingången en bit bortanför detta.




Tyckte dessa stalagtiter såg ut som nåt ur en Alien-film. Lite läskigt.


Raukar såg vi oxå, så klart. Vi är ju på Gotland! ;) Vackert!


Vi var ju på trav oxå. Haha.. Carola skulle dit med sitt jobb så vi och Bahri plus ett par vänner till tog oss oxå dit. Kul! Det var min första gång på trav och U har väl varit nån enstaka gång för massa år sen. Spelade gjorde vi så klart och det var riktigt roligt. Och vann gjorde vi oxå! Hurra för oss! Men ingen storvinst men vi fick igen pengarna vi lagt ut iaf, alltid nåt!

Mitt när vi står där så kommer det fram två reportrar och knackar mej på ryggen. De undrade om de fick ta nån bild och ställa några frågor till mej, för jag hade ju sån "fin klänning och en hatt" dagen till ära. Javisst fick de det! Bara skoj!

De frågade lite om var jag kom ifrån och så, så givetvis satte jag Ånge i tidningen där! ;) Sen dagen efter så ringer Carolas bror Andreas, vilket det oxå var väldigt skoj att träffa igen tyckte vi båda, tidigt, han jobbar med att packa tidningar, och säger att jag är på första sidan på Gotlands Tidning! Vilken grej va! Skoj!

En rätt stor bild på första sidan och sen en liten plus reportaget inne i tidningen. Jättekul ju! 
 



Rolig kväll minsann! Och det är inte bli sista gången vi går på trav nu. :)


Mera Gotlands-bilder kommer här!



Här är vi alla på väg för att äta en supergod pizza. Måste nog vara topp fem för min del, jättegott!





Härlig bild på Melissa och Madde som så gärna ville hoppa i vattnet och bada. Men det fick räcka med bus i vattenbrynet den här gången. Sötingarna!

Muren är nåt alldeles speciellt tycker jag.








Härligt har det varit att semestra minsann! Och vi har redan planerat en tripp tillbaka nästa år igen. Fast då försöka pricka in Medeltidsveckan, istället för Stockholmsveckan. ;)



Nu ska jag hoppa i sängen här så jag orkar med morrondagens jobb. Och imorgon ska jag förmodligen visa er lite av byggprojektet här ute. Kommer bli så bra!
Nattinatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0