4/8: Skator

Vilken vecka säger jag bara. Och då syftar jag på mornarna och min trötthet. Annars har veckan varit helt ok.
Men.. i morse, och även igår faktiskt, så vaknar jag av att det knackar på fönstret. Ett ihärdigt pickande ljud och sen konstigt krafsande. Jag lyfter på rullgardinen och ser... en skata. :)

Okej! Den ville väcka mej altså. För klockan har just varit fem minuter innan min mobil ringer. Visst är det lite knepigt? Men häftigt oxå. Hur kan den veta att jag ska upp just då? Skatan har ju kunnat väcka mej betydligt tidigare eller knackat på sen, när jag redan varit uppe. Ja knepigt är det.

Men inte har jag varit så smart så jag har hållit mej upprätt inte. Näedå, jag har lagt ner min trötta kropp igen i sängen som är så varm o go på morronen, för att snooza lite. Bara liiiten stund till. Och vad händer då, jo jag somnar ju som en stock och får stressa sen. Bläääken för det. Och i morse tog jag ju priset för efter skatans pickande på fönstret, så att U oxå vaknade och tittade frågande på mej över vad det var för ljud, och efter mitt lilla snooz så stod klockan på 07.30 när jag väl klev ur sängen. Huga.. blir till att ta igen en massa tid nästa vecka. Är ingen morronmänniska helt enkelt.



Gillar skator, tycker de är vackra och roliga, och de har inte varit hos oss nu under ett par år. Men nu är tillbaka minsann. Så kul att se dem när de har nån unge med sej som är jättestor och ändå springer efter sin mamma och skriker för att få mat. Så stor som de är så borde de väl kunna fixa käket själva ;)
Men just skriket, eller deras kraxande kan oxå störa mej så jag blir galen. Har funnits många mornar när jag spritt språngande naken rusat ut på verandan med ett gaaahh...så att de flugit sin kos av rädsla. Hahaha...

Ha en trevlig dag! Och hörrni, det är fredag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va med i våran tävling!

Klicka på länken för att se vad det är!

http://twinblogg.blogg.se/2011/august/tavling.html#comment

2011-08-05 @ 17:05:01
URL: http://twinblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0