26/2: Premiär-fika

Japp, nu har vi gjort det! Premiär-fikat på verandan för i år. Härligt! Det kändes riktigt bra att göra det i februari. En filt över benen så gick det finfint. Kaffe och macka oxå satt bra.



Längtar tills man kan städa av här ute riktigt och börja ha öppet och sitta ute på lunchen. Mysmys de. Ser hur det droppar överallt så ja, vårkänslor kommer fram minsann.

Hunnit med att grundmåla lite på bokhylla nr 2 oxå. Och U spacklade det sista och slipade så dammet yrde i sovrummet. Det är väl det värsta med renovering. Allt slipdamm. Bläk.. överallt blir det ju. Men blir ju fint sen. Måste tänka så. =)

Tycker det är bra trist att vänta på målarfärg som ska torka....

Dagens bild är: Min vardag.
Ja tycker väl att denna är rätt så passande just nu då.



Hyllor som ligger på golvet och blir målade. Och dessa torkade blommor "hittade" jag igen uppepå en hylla.. fy attan va damm. Nu finns de inte mer, då jag stoppade in dem i kaminen. Men vackra var de en gång..

Nu tänker jag gå ut en sväng i det härliga vädret. Kolla hur det går för U att skotta av garagetaket.
Tjing då!


Kommentarer
Postat av: pillan

Åh vad mysigt med "utefika" smakar så mycket bättre! Det är verkligen lite vårkänslor på G tycker jag!



//PIllan

2011-02-28 @ 09:33:33
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0