14/1: Tjuvar och lassagne

Men det är väl för jäk...t. E har blivit av med pengarskolan. Nån har tagit pengarna, från hennes plånbok, ur hennes jacka, medans hon är med läraren och fixar film. Klasskompisar finns i klassrummt. Ingen ser nåt. Nån lånar hennes jacka, utan att fråga, vet inget. Är inte detta väldigt konstigt?

Sen har vissa mage att tycka att det inte ska polisanmälas. Hur kan man tycka att man INTE ska det??
Självklart ska detta anmälas. Det är inte klokt när vissa är så klåfingriga. Fy fasen, himla tjuvar. Hur skulle de känna sej om de själv blev bestulna? Alla borde väl tycka att det är bra om det anmäls, eller?

Blir galen på sånt folk. Och det skapar sån misstro mot allt och alla. Inge kul. Jag hoppas verkligen att detta reds ut. Kanske till och med att "någon" får riktigt dåligt samvete och lämnar igen pengarna på nåt sätt. Det är inte deras pengar, utan min dotters.

Skolan vet om detta nu iaf. Detta hände igår och E var inte på skolan idag så vi får väl se vad som händer på måndag. Ingen glad dotter iaf.

Nog om detta.

Fredag är det, härligt! Jag hade en bra dag på jobbet. Fick undan massor igen på. Och, hör och häpna, jag kom hem tidigare. Gick hem strax efter 15 faktiskt. Skönt! Iväg och handla lite och sen hem. Trevlig känsla. 
U hade plockat bort julen här, snyft... Men det måste väl ske nu. Jag måste väl ge med mej =) 
Så nu för en stund sen fick jag faktiskt en liten "vår-känsla" och funderade på om mina gröna gardiner skulle få upp i köket igen. Men... inte idag. 

Lagade en mumsig middag. Det var lassagne med kyckling och bacon. Jättegott! Fick receptet av en kollega på jobbet. Tack för det! =) Kommer absolut göra den igen. Men tänker då krydda den lite mera.

 

Så nu sitte E, U och jag mätta och belåtna i soffan och Let´s dance har just börjat. Känns bra de, älskar ju detta program. 

Hoppas ni har en trevlig kväll! 
Kram på er!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0