16/1: Snö-varning

Va skönt det är med nya linser i ögonen. Jag har i stort sett alltid använt mina linser alldeles för länge. Man ska ju byta dem efter en månad (om man nu har sånna) men ja jag vet inte, kanske snålar jag, eller så glömmer jag bara bort det. Men nu känns det toppen iaf. Härligt!

Bara jag vaken här, trots att klockan är ett. Ta sover och N med pojkvän sussar oxå. E med pojkvän är hos sin pappa och myser. U jobbar. Jag och katterna hemma alltså. Skön morron blev det. Fick ju sova ut, vilket alltid uppskattas. Sen göra upp lite eld i kaminen, ut och skotta lite och sen en gröt-frukost. Toppen!
Har kommit en del snö inatt och det varnades (alla dessa varningar-hallå, det är vinter) för att det kunde komma två decimeter till. Första snön här kom iaf i oktober. Den 20é. Såg ut så här på morronen då.



Varför varnas det hela tiden tro? Det är som att vi aldrig tidigare haft vinter och att det nu är nåt jättefantastiskt som händer. Jag förstår då inte iaf. Ja visst, det har verkligen vräkt ner på sina håll och ja, trafiken är inte lätt att ha å göra med. Men så ÄR det ju på vintern. Jag tycker bara att det inte är konstigt. Mera naturligt.

Igår kördes Kinect-spelen för fullt oxå. Vi hade jätteskoj. Skrattade så jag nästan kissade på mej där ett tag. Hehe.. Nåt spel där man åker nerför en fors i en gummibåt, vi körde två och två, vilket vi inte testat tidigare. Ja skoj var det minsann.

Idag blir det en sväng till Träningshuset för att köra Zumba-pass. Är lite osäker på tiden bara. Har 16.30 och 17.30 att välja på. Kul ska det bli iaf, men jag antar att jag kommer känna mej totalt slut ungefär i mitten av passet. Har ju ingen kondition..suck.

Jag ska nu koka mej lite kaffe och mysa ner mej med en bok en stund.

Tjing på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0