27/6: Ogräs

Måndag igen. Och midosmmarhelgen är över. Har haft en trevlig ledighet iaf. Skönt de! Och vi har faktiskt fått känna på solens strålar oxå. Ska man titta på och lyssna på de som kan nåt om vädret så verkar det som att värmen ska komma tillbaka till oss nu om några dar. Härligt!

Nåt midsommardopp har det inte blivit ännu. Har du badat? Jag behöver betydligt högre temperaturer innan jag hoppar i. :) Men visst längtar jag. Det är en speciell känsla att bada i våra Svenska insjöar. Sommar!

Nåt som oxå hör sommaren till är ju ogräs. Mycket ogräs är faktiskt väldigt vackert, som långa fina ax-strån, prästkragar och alla andra vackra blommor. Men just vanligt hederligt ogräs...sånt som finns i jordgubbslandet tex, det tycker jag inte om alls. Fy attan va jag slet igår. Men det var ändå en perfekt dag att göra det. För det var inte mycke mygg eller flugor, inte massa spindlar eller skalbaggar som sprang överallt. Det gick riktigt bra att rensa. Så nu är det gjort och jordgubbarna kan ta och bli färdiga tycker jag. Sen håller jag tummarna oxå att det inte ska bli såna där otäcka flugor som "sticker" gubbarna i år. Bläken, då vill man ju inte äta dem.

Blir lite bilder från helgen senare idag, så håll tillgodo med detta lilla inlägg än så länge.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0