29/6: Jag gjorde det!

Hej hopp på kvällskvisten!
Har fått massa energi, från nånstans. Haha.. men himla skönt är det iaf. Tvättat ikväll, och det är så skönt tycker jag att hänga tvätt. Ute alltså. Luktar så gott sen. Haft en trevlig kväll här med massa surr på verandan med U och kidsen. Trevligt de. Började morronen med att känna en otrolig värme när jag gick uppför trappen i morse. Skönt att ha sovrummet nere kan jag säga. Och det var verkligen jättevarmt redan så tidigt. Inte hade jag lust att fara o jobba inte. Stannade upp ett andetag och njöt innan jag klev in i bilen.



Gick bra att jobba ändå, det är ju svalare inne där tack o lov. Tungt bara på lunchen att fara tillbaka, men det går.

Efter middagen och surret här ute så fick jag ett ryck och bara måste ge mej ut en sväng i elljusspåret. :)

Em var ju iväg och tränade, och sen läste jag inlägg från duktiga brudar på fejjan, så jag bara måste iväg jag med. Toppen att bli inspirerad! Jag snörde på mej skorna och satte igång appen "run keeper" i mobilen. Gick bra att köra med den. Det var skoj att höra med jämna mellanrum hur länge man hållit på. Nu sprang jag inte utan gick nästan hela tiden. Småjoggade oxå ett tag, pga jä...la mygg!

Fy attan alltså. Vad gör de en kväll när inte jag är där? Jag bara undrar. För just nu ikväll så hade typ hela skogens mygg bestämt sej för att ta sej ett sug på stackars mej. Bläk för mygg. Blev tokig. Fick ta en björkkvist och fara runt som en dåre och slå mej själv för att få bort dem. Uscha mej.

Var ute i 35 minuter, lite lagomt så där och var helt slut när jag kom hem. Nu är inte detta elljusspår det finaste man kan vara i direkt. Kolla här.

Full fart framåt!


Och titta vad jag hittade mitt på min väg. Så himla gullig liten pippi. Undrar just var modern höll hus.. Fick smyga mej förbi för att inte störa och skrämma den.


Och när jag stod still en mikrosekund så kom dom. I mängder. Myggrackarna.


Ja här ska det vara ett spår då...
Observera att jag fortfarande håller i kvisten. Den släppte jag inte förrän jag var hemma igen.




Och sen svimmade jag ihop på bron när jag kom hem. Hehe..


Helt slut alltså. Herregud vilken kondis man har. Men jag är glad och känner mej duktig som tog mej i kragen och stack ut iaf. Alltid nåt!
Har hunnit med en liten kortis i solstolen oxå idag. Även fast jag bara satt där minuterbrände det i skinnet. Och det var ju även rätt sent. Solen är starkare än man tror. Men skönt var det. Sen blev det hemmagjord glass!



Nu ska jag slänga mej i duschen och sen i säng här. Så sussa sött alla ni och så håller vi tummarna att vädret håller i sej ett litet tag till iaf ;)
Nattinatt! (lär väl drömma om mygg inatt..)


Kommentarer
Postat av: MELI

sv: Vad roligt att du är med och tävlar om ziperallen, lycka till sötnos :D

2011-06-30 @ 14:04:10
URL: http://mmeeli.se
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv; Superkul att du är med och tävlar i dagens blogg,:D gilla gärna inlägget på bloglovin för att öka din chans att vinna :) :)

2011-06-30 @ 17:55:50
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0