1/5: Sköna maj...

-Sköna maj välkommen...
Nu är det sant, vår/försommar är här tycker jag. Haha.. trots att det faktiskt flög några snöflingor i luften idag. Men bara några, och de låg ju inte kvar. Jag vill att det ska komma värme nu igen. Längtar!

Förstår mej inte på mitt akvarium längre. Jag har ju hållit på att få till bra vatten och bytt, hällt i medel och donat. Men nu när jag byter vatten, och som sist när jag gjorde rent ordentligt så blir inte vattnet klart igen efteråt. Det är ju två olika medel som hälls i vid vattenbyte. Jag häller i det ena som är nåt blått, och det andra som är som mjölk som gör vattnet "mjölkigt" och lite oklart, men det ska ju försvinna. Men nu gör det inte det. Fattar inte.. Känns just nu som man har mixtrat med detta så det aldrig kommer bli bra igen. Lite less då...



Slappade och frös hela förmiddagen idag. Blev frukost inne. Sen fick vi ett ryck här och ville inviga vår eldningstunna. Det blev att dra ihop massa skort, ris och gamla blommor tex och slänga ner i tunnan. Oj va det brann. Och kul var det att pyssla på med det. Efter ett tag så "droppade" det ner lite eld som började ta sej i gräset en bit bortanför tunnan så i ett jihu så brann det på rätt bra där.

Jag hann känna ett uns av.. hjääälp, brandkåren nästa. Men i samma stund så ordnade det sej och vi beslöt att bränna av ett område där på en gång. Grannen P kom oxå och donade med oss. Himmel va varmt det blir alltså. Ordet frysa fanns inte på kartan kan jag säga. Det var underbart att dricka ett stort glas med päronsaft efteråt.





Igår var det sista april och valborgsfirande lite här och där. Tyvärr ingen "riktig" brasa i Ånge. Men i närhetet så fanns det. Vi skjutsade Em till kompisar och sen myste vi här framför tv en stund. Och när man har kurat ner sej så där så känns det ju faktiskt lite jobbigt att ta sej i kragen och ge sej ut. Så nix, vi blev kvar hemma och tittade på film. Kändes lagomt ändå. Fast nu imorse när jag vaknade så tyckte jag det var dumt att vi inte stack iväg till nån brasa ändå. Det hör ju liksom till. (kanske det var därför vi ville "brasa" till det här idag)  ;)

Mest hela dagen har vi förundrats över personer som bara struntar i saker. Som bara skiter i det, helt enkelt. Vi blir så jä..a less och besviken. Så är det. Men ja.. vi vet inte vad vi ska göra nu. Känns liksom tomt.

Köpte för ett tag sen en liten praktiskt scanner. Har använt den nu ikväll när vi letade gamla bilder på kidsen. Börjar ju dra ihop sej till student. Mycket med det kommer det bli. Det är ju en stor grej i livet. Ut i verkligheten på riktigt.

Hittade då detta söta kort. Länge sen nu, men ändå lite passande då det nyss varit påskkärringtider.



Nu ropas det nerifrån källaren här på mej. Lite chips, dricka och nån film blir det nog. Eller kanske Kinect, det vill jag iaf! Men tror ingen annan känner för det just nu. Ja ja.. måste ju ändå sussa snart ändå.
Ha det gott där ute!

-Sköna maj, välkommen....!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0