5/11: Del två.

Sen bär jag röda tights, svart genomskinlig topp. Ja inte är den till min fördel, men jag måste ju. Uppepå en svart skinnjacka med nitar. Den är inte heller min. Lånad av Pär. Väldigt va han var snabb att låna ut den förresten.
-Här, den här måste du ha. Annars går det inte. Han kommer gilla den stenhårt. Trust me!

Blä.. jag ryser i hela mej. Och nu hör jag en dörr öppnas...

Jag hör steg. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen nu. Känns som om kroppen vill skynda sej därifrån. Som om den är beredd, förberedd på nåt otäckt. Jag vill vända om och springa tillbaka till bilen. Vill inte vara kvar här. Men ändå är fötterna som fastklistrade där på golvet innanför dörren.

Stegen kommer närmare. Jag tittar uppåt mot trappan. Snart ser jag en man stå där och titta ner på mej.

-Välkommen! Trevligt att se dej. Kom upp vettja, stå inte bara där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0