4/10: Tidig morron

Ja nu sitter jag upprätt ( o vaken, tror jag ) här och ska väl snart börja jobba då. Herregud va jag inte är en morronmänniska. Det var som bara värst i morse. Och så känns det nog i och för sej varje tidig morron efter jag tränat. Blir helt tung i kroppen och vill bara sova minst två timmar extra.

Träningen gick bra igår iaf. Salsa var det på schemat och gud va skoj det är! Uppvärmningen gillar jag. Det är en kombination av steg vi kör om och om igen för att få igång kroppen. Härlig musik strömmar ut ur högtalarna och man får försöka drömma sej bort till varmare breddgrader. Lina & Hector sprider sån glädje till oss och det är lätt att helt plötsligt känna att man ler när man dansar.

Måste nog oxå säga att jag aldrig är så lycklig som när jag dansar och känner att allt flyter på. När jag får känna att jag behöver kämpa liiite och ändå känns allt så lätt. När härlig musik spelas högt och jag bara kan flyta in i den. Ja, dans är min grej helt enkelt. Love it!
Det är väl därför jag älskar aerobics, zumba och sånt oxå. För att det är massa koordination och massa bra musik. Hm.. undrar vad jag gillar bäst då? Bugg, salsa, bachata, jazz, funk, vals, balett, fridans, street, show... Jag vet inte. Men just nu: salsan!

Sen sprider vi ut oss i en stor ring och går ihop i par. Och alltid är det några tjejer för mycket där så vi får sprida ut oss så gott det går mellan paren. Sen dansas det för fullt. Först visar L & H en tur och alla vi känner nog att jaha, och hur ska vi fixa den där. ;) Sen lär vi oss en bit i taget och killarna flyttar fram ett steg till ny tjej och vi övar vidare. Vissa går det lite sämre med och vissa vill man få dansa hela kvällen med.

Det finns nybörjare och medel-nivå. Jag går medel. Jag skulle nog vilja gå lite svårare och lite fortare fram. Men just nu vet jag inte om någon mer nivå. Men det kanske blir! Älskar att se när ledarna dansar loss där och använder massa armar o fötter som ser så himla klurigt och snyggt ut. Vill oxå lära mej!
(lät kanske lite konstigt det där: massa armar o fötter... men ja, ni som dansar vet hur jag menar iaf)

Undrar just när jag började med salsan... Är så dålig på att minnas årtal. Jag dansar nu på Tropical Sundsvall och här några bilder på duktiga Hector & Lina!
Bilderna är hämtade från Google.  

                            

                                              

 Inte nog med att de är väldigt duktiga, snygga är de oxå ;)

Jamen gomorron på er då! Nu gör vi den här tisdagen :-)

Kommentarer
Postat av: emelie

Hej söt!

Jag vill önska dig en supermysig bulldag idag!

Kram

2011-10-04 @ 16:12:59
URL: http://thousandmil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0