9/10: Datan.

Japp, datan verkar säkrast att blogga ifrån. Fortfarande. Hela helgen har mobil-appen till blogg.se krånglat. Inget vi bloggare gillar speciellt mycket. Men som sagt, datan funkar! Peppar peppar..

Fredagen började med att jag skulle blogga om en pissig dag plus min känsla av att yes.. freeedag!
Man blir ju som gladare då!



Skyndade mej hem från jobbet och in i duschen i full fart. Sen på med fredagskläderna och på med grillen. Vi hade nämligen middag med U morbror. Trevligt! Och mums för grillning. Man känner ju att det är på sluttampen så att säga. Har varit riktigt kallt nu och runt omkring oss har första snön fallit. Men inte här, än. Tack för det!

I går var Em o jag till stan. En riktig mor & dotter-dag blev det, med allt vad det innebär. Och Em har ju börjat övningsköra nu oxå så det var ju perfekt att hon kunde göra det nu. Hon körde väldigt långt, och det gick himla bra för henne. Kul! Lugnt och sansat, och inge panik. Känns fortfarande lite skumt att sätta sej på "fel sida" om henne i bilen. Men ja, kul är det!

Min kära dotra har under många år, bönat och bett, om att få pierca sej i tungan. Jag och fadern har gjort allt vad vi kunnat för att förhala detta beslut. Har nånstans hoppats på att det skulle "gå över". Men nix, det har det inte gjort. Så efter snack och hit och dit så kollade vi i lördags om det var öppet och fanns tid. Svar: ja och ja.

Huga.. jag lovade att filma detta och var nog minst lika pirrig som henne när vi gick in i rummet där det skulle ske. Efter att har gurglat munnen med nåt och fått tungan torkad och ritad på så var det dags. Jag blundade just när hålet kom till. ;) Och det gjorde Em oxå. Men det gick bra! Kändes inte alls om hon hade förväntat sej. Bra det då. Och gissa om det var ett lyckligt leende som jag fick se direkt efter :) 

 


När det var gjort så kollade vi runt lite i affärer. Men första priot var att fixa en mugg med isbitar som hon kunde gå och suga på. Lite skönare för tungan då. När staven satts dit tyckte vi att den var gigantiskt lång. Men killen sa att: imorrn kommer ni förstå att tycka att den är lite mera lagom...

Och ja, nu är hennes tunga rejält svälld så vi förstår som sagt... Kan säga att hon längtar tills denna läkningstid är över. Hon pratar lite lustigt nu oxå.. vi har skrattat många gånger idag. Fniss fniss.. så sött så!

Efter ett tag for vi ut till Birsta för vi skulle in på Ikea en sväng. Väl där så kurrade magen så vi köpte en snickers.. Nä men vi gick och åt. Det gick lite långsamt för Em men det gick. Tur de!
Väl där i kön så stod det en tjej bakom oss, som var piercad typ överallt i ansiktet. Jag bara tänkte för mej själv: vad är väl en lite piercing i tungan, mot att göra så där med sej själv. Och alla ärr som blir sen. Nä fy attan. Kan tro att tjejen är lycklig och tycker det är skitsnyggt. Så klart hon gör det, annars plockade väl hon ut dem. Men jag tycker bara det är för mycket. Det var verkligen överallt.. Usch!

Väldigt glad och stolt är jag oxå över att hon inte har stuckit iväg och gjort detta utan mitt samtycke. Eller bara låtit nån kompis fixat det. Hon har själv berättat att det lockat, men hon skulle aldrig ha samvete att komma hem och visa mej det då hon vet vad jag tycker. Då känns det som att man lyckats! Och ska det göras så vill jag att det görs hon någon som verkligen vet vad de pysslar med.

Idag har jag knappt stuckit ut näsan utanför dörren. Endast en sväng upp för att handla och köpa pizza. Vi bjöd mor o far på mat idag och Em fick välja det hon kände för. Gott var det och en trevlig kväll hade vi. Pappsen blev klippt av mej oxå så nu kan han sova utan att göra flätor ikväll. Hehe.. näedå, långt var det inte. :)

Köpte mej ett par snygga skor i stan oxå och en del sminkprylar. Herregud va pengarna flyger iväg när man bara ska ha en mascara typ.



Älskar dessa skor. Jättesköna är de så liiite längtar jag efter kylan så jag kan börja använda dem.


Köpte även en sån där hårmunk. Hört talas om sån? Det är en liten pryl som gör att man på ett enkelt sätt kan fixa en knut i håret. Fint tycker jag.


Nu är det dags för hopp i bingen här. Det småduggar ute och är två grader varmt. Tänk om vi vaknar imorrn och det är vitt på backen..
Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0