27/4: väska!

Skön kväll blev det igår. Träffade fina Elisabeth som är på 'visit' från Egypten. Alltid lika trevligt att ses!

Vi gick först på Blomsteraffären som hade en liten happening. Visade bröllopsbilder och hade fika o tipsslinga. Hittade foton lite här o där som jag tagit oxå. Lite synd det inte märkts ut.

De har så mycket fint! Blev en jättefin ljuslykta/blomvas. Ser fram mot att ha den on My lovely veranda :-)

Sen gick vi och fikade, både macka och kaka. Mumsigt! Och stannade tills vi blev tvungna att lämna stället då de stängde. :)

Och så himla intressant att prata om hur olika vi människor lever på vår planet. Mycket tycker jag är så korkat och gammalmodigt så jag förståår inte :) Men så är det.

Apropå sånt och olikheter så har ett 'hedersmord' ägt rum. Igen. Detta är en av alla de konstigheter jag inte kan förstå. En kille på 16 år har tagit ihjäl sin 19-åriga syster... Men varför liksom?

Det kan INTE finnas något som helst själ till att det ska vara berättigat. Icke!

Och absolut inte om det ska vara pga att hon vill vara svensk. De bor ju här.
Läste att hon hade varit i kontakt med föreningar som hjälper utsatta..men tydligen räckte det inte.
Fy fan..

Nu blev det mycke här, och skulle gärna skriva mer, om mycket, men vill äta nu. Tokhungrig!

Galen igår oxå då Ta mobil blev stulen. På skolrestaurangen. Hm.. Jä... folk. Polisanmält nu iaf. Fattar inte hur man kan ta nåt. Sjukt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0