21/8-12: bak

Å va mumsigt det var i lördags med kräftor! Älskar kräftor! Slurp..! :-)

Trevligt sällskap gjorde kvällen desto bättre oxå. Snart dags igen tycker jag.
Det var rätt skönt ute oxå men himla bra med verandan är det allt. Där kan man sitta och njuta långt in på nattkröken utan att frysa.

Ja dagarna går, har hunnit med mammografi. Tänk att jag är så stor så jag ska gå på sånt. Knepigt.
Men sån tur vi har i detta landet att undersökningarna faktiskt erbjuds. Toppen de!

Vi har varit till skogs en vända och plockat lite blåbär. Blir nog en sväng till och då med bärplockare med. Tar ju lite mera då än att bara plocka med fingrarna.

Blev en god hallon och blåbärspaj att ta med till middagen i stugan hos mor o far. Mums med både mat och kaka.
Så fint där i Magdbyn.

Ikväll har vi pysslat på med tunnbrödsbakning hos svärisarna. Trevligt de! Gick undan i en väldig fart, och i en väldans värme. Tror det blev rekord där inne på termometern.
Avslutade bakbenen som alltid med pizza. Mumsigt de!

Verkligen skönt var det att komma iväg dit och baka efter en hektisk dag på jobbet.

Gillar inte att känna stressen komma krypande i kroppen av jobbet. Uscha.

Ni har väl inte missat att Dallas börjat igen?! Trodde jag skulle tycka det var skrot men snacka om att de lyckats fixa fram intriger och söner som är lika hemska som sina fäder. Man är ju fast, igen. Haha...! Men lite knepigt känns det att se dem igen. Och allt är ju sej inte likt längre.

Nu är det sovdags för min del här. Så nattinatt på er alla! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0