5/7-12: Sommar!

Jamen det känns ju verkligen så, som att sommaren är här nu. Hoppas det vill stanna ett bra tag. Riktigt nice!

I morse på jobbet fick jag ta på mej fleece-tröjan jag har hängandes där. Frös som bara den. Det gick över :) Fick ju en chock när man kom ut på lunchen och det var så skönt.

Hem och vattna för fullt blev det då. Och jordgubbar och mjölk till lunch. Längtar tills jag kan gå ut här i trädgården och plocka egna.

Nu har vi donat en del här ute. Gjutit plattor till vår grillplats. Och även fixat plattor som ligger runt pallkragarna där jag ska ner med grödor. Ville ha lite stenar i cementen så det ploppades ner.

Vi skulle inte ha stenar i varje ruta, då det då bara blir krångligt när/om man vill flytta grillen sen. Och kanske ont i fötterna att få på vissa. Men nu blev det precis lagomt tyckte vi.

U är ute och flyger och far nu, i ordets rätta bemärkelse, så imorrn tas alla ramar bort. Spännande att se hur det kommer att se ut :)

Och i all hast igår kväll innan jag for till stan och Gatufesten så skulle stenar ner vid växthusets plattor oxå. Då kom en idé över mej. Jag ville ha avtryck av mina träskor.

Sagt och gjort, träskorna fick stå kvar i cementen när jag for, och jag plockade bort dem när jag kom hem inatt. ..annars hade de väl stått kvar där ännu... ;)

Ser ju gulligt ut tycker jag :) Kanske skulle ha låtit dem stå kvar där.

Jordgubbar till lunch och pizza till middag, gott de! Men att man aldrig lär sej. En halv pizza räcker ju. Varken jag eller Em orkade mera.

Kolla in var gurkorna växer oxå. På bara nån vecka har de ränt iväg som bara den. Lovande!

 

Har lovat mej själv att lägga mej i bra tid ivkäll. Ska ligga i sängen kl.22.00. Tror ni jag lyckas?

Ska hämta Em i Ånge, handla mjölk, fika mera jordgubbar, vattna lite i växthuset igen, ringa U och plocka ihop lite. Hm... bäst jag sätter fart med andra ord.

Ha det så gott!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Dj Fred

tackar för kommentaren i min blogg

2012-07-05 @ 21:28:04
URL: http://jacobssonboy.blogg.se/
Postat av: Dj Fred

tackar för din kommentar i min blogg och ja det är underbart att vara dj.

2012-07-05 @ 21:28:53
URL: http://jacobssonboy.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej Malin, ser fin fint ut med gjutningarna :)
Jag har också hus, trädgård och land, men har dragit ner på ambitionerna.. Är lite sugen på ett växthus men vill inte ha för mycket jobb. Just nu håller jag mig till potatis, sockerärtor, zuccini och en massa kryddväxter. Lycka till! Hälsningar Lena /Träning 40+

Svar: Hej!
Oj, det låter som en hel del ändå du pysslar med då :) Skoj är det! Just nu väntar jag ivrigt på att mina paprikor ska bli klara, tar ju sån tid.
Ha en fin dag! Själv är jag back at work idag, känns ju så där..
Malin Edlund

2012-07-08 @ 14:13:52
URL: http://traning40plus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0