18/6-12: skitig och glad

Helluu på er! Em och jag red idag igen, barbacka. Så härligt! Idag testade vi lite galopp oxå. Lite läskigt tyckte jag, men så härligt ändå.

Det är verkligen lyxigt som vi har det nu. Bara att gå dit, en liten prommis, och så får vi rida världens finaste och snällaste go-prinsar Jarpur och Hringur. Underbart är ordet! Tack snälla Ulrika för detta!!

Så skönt väder nu oxå. Värmen är här. Äntligen! Tyvärr så verkade myggen ha vaknat till rejält oxå.. Bläk.

Och en kollega berättade att hon plockat en fästing på sin vovve. Inge vidare de inte. De där läskiga krypen borde inte kunna leva här i norr.
Fy..ryser i hela mej av tanken på dem.

Lärt mej en del idag oxå. Ett: låt inte din fot vara kvar under hästens hov. Två: ha inte fel sorts trosor på dej.
;-)

Nyss har vi fikat på verandan och myst i ljuset av stearinljusen. Så nu är det bara att krypa ner i sängen o läsa lite, eller lägga några ord i Wordfeud :-)

Jo jag vill säga Grattis! till Pernilla som blivit Veckans blogg på Blogg.se. Himla skoj tycker jag!

Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0