28/9-12: Såstaholm

Utbildningen var på ett jättefint ställe, Såstaholm. Överallt på väggarna hittade man vackra svart/vita kort på gamla kändisar. Så fint!

Vi bjöds på champagne och mumsiga snittar som entré till kvällens middag och bus. Mysigt!



Maten var fantastisk! Såg lite lustig ut tyckte jag, där det låg små prickar på tallriken rätt som det var. Men gott!



Efter frågesport och en hård kamp så begav vi oss mätta och belåtna en trappa ner för att prova kläder och peruker. Hur kul som helst tycker jag, och det var det fler som tyckte :) Fin loge fanns oxå. Kändes som att jag skulle göra mej redo för nån scen nånstans :) Saknar teater.



Det blev en svängom på dansgolvet iaf, disco-time och så lyssnade vi på karaoke med blandad förtjusning ;)

Kvällen gick snabbt och jag o Elisabeth begav oss till 'vårat' hotell en bit därifrån.

Prick kl 07.00 var vi åter på plats för att vara först till den härliga frukostbuffén. Det är ju speciellt med hotellfrulle!

Den som avslutade dag två var han som skapade och drog igång Glada Hudik-teatern, Pär Johansson.
Vilken man säger jag bara. Helt otrolig. Och ändå så vanlig på nåt sätt.



Hans föreläsning gav oss många djupa tankar om oss människor. Tårar och skratt i en lagom blandning. Jättebra var det! Köpte hans bok 'I huvudet på en normalstörd'. Längtar efter att börja läsa den.

Ni har väl sett filmen: ' Hur många lingon finns det i världen? '
Om inte så gör det!



Nu blir det tv-soffan här hos oss.
Trevlig kväll!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att du gillade Såstaholm. Har varit där många gånger på konferens. Jobbar tillsammans mycket då detta har varit ett gammalt pensionärs boende/rekreations hem för våra gamla skådisar.
Håller med om att maten är grym och att vuxen lekstugan i källaren är svinkul att härja runt i!

Svar: Hihi.. ja det blev några peruker och kläder som blev provade där nere :) Jag hoppas kunna komma tillbaka nån gång!
Malin Edlund

2012-10-03 @ 15:17:29
URL: http://fissosblogg.blogspot.com
Postat av: Vi gillar olika

Hur många lingon finns i världen är en riktigt bra film. Budskapet är klokren tycker jag. För övrigt så tyckte jag att den gröna peruken var jätte fin:).

Ps. Klicka på länken och lyssna på Låten Skaka kroppen. Denna låt är till för de som gillar "Vi gillar olika". Och om du gillar att dansa. Lyssna på låten och dela vidare till andra människor så fler får höra budskapet vi gillar olika. Tack på förhand.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0