25/12-13: Sjukhus

Jaha..inte var det väl så här jag tänkte fira juldagen inte :(

Men det blir inte alltid som man tänkt sej..heter det ju.

Vaknade av vovvens goa nos. Hoppade i min knallrosa ziperall och begav mej ut med Alfons. Glashalt ute. Pratade med grannar om broddar.. Jag har inga. Än.

Går vidare på vägen och kommer snart till ett parti där det typ är isbana. Klarar första biten med hjälp av lite snö på kanterna.



Men sen nedanför denna lilla knix...
Vovven drar lite, jag faller ner på knäna. Gick bra. Upp igen för att sen falla handlöst framåt. Fy fan.. Tog emot mej med ögonbrynet tydligen. En granne kommer ut och kan ge mej papper. Tack snälla för det!

Tar mej hemåt på skakiga ben. Kan inte med sånt här. Blod..tankar på sjukhus..blir trött..

När jag kommer in känns det som jag ska svimma. Blir liggandes på golvet och ringer U. Han är snart hemma.

Det första han säger är-det där måste sys. Fy..tänker jag.

Efter mycket om o men så sticker vi iväg mot stan. Behövde inte vänta så länge på att komma in. Förklarar min oro när de kollar såret. Vill slippa sy.. Tejp kanske...eller lim..frågar jag. Nix pix säger en läkare till slut. :(

De tvättar o donar o sen blir det bedövning o slutligen sätter han tre stygn. Han var jätteduktig på att bedöva. Tack för det! Men läskigt är det. Inte riktigt min grej med sjukhus. Kroppen protesterar verkligen.

Men nu sitter jag här i sköna fåtöljen. Gjort upp eld i kaminen o ska läsa lite. Skönt! Och sminkad är man med. Åtminstone på ena ögat. Ögonskugga minsann :-)



Tur man inte ska ut på baluns ikväll ;)
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0