10/7-13: Bakåt

Tänkte göra som Pernilla Wahlgren, www.modernmom.se/pernilla och köra på en TBD-"Throw back day" med jämna mellanrum.
Så här kommer ett inlägg från den 9 juli 2012. Ett år sedan.
Håll tillgodo!
 
 
 
 
Igår på dan så fick jag en känsla av att ..hjälp, det ÄR ju nu!
Dagarna bara går och jag känner att jag "väntar" på sommaren. Men.. den är ju faktiskt här och nu. Jag kan inte vänta längre. Det må vara grått och trist och regn.. och värmen som just har kommit till oss. Huga.. Känns som att det bara måste bli dagar med strålande sol nu snart. Så man kan få ligga ute och sola och ha det gott.
Eller hur?!
 
Annars hade jag en mysig dag igår med trevligt sällskap på middag. Synd nog så jobbade U men de hann ses en kortis iaf ;) Det blev lax i folie och färsk potatis med god sås till. Mamma hade gjort den och jag bara älskar den. Det är så lätt oxå och det gillas mycket! Ni kanske vill prova?
Jag tog 5dl creme fraiche i en kastrull, smula sen i två grönsaksbuljongtärningar och låt det koka upp. Klipp sen i gräslök, eller ta fryst som jag gjorde. Klart! Mumsigt kan jag looova! Och det tyckte alla barnen oxå :)
 
Det är ju inte varje dag man träffar trillingar men dessa vänner har berikats med just det :) Hur snälla och goa som helst är de, och finaste storasystern har de oxå. Härliga barn! Full fart med ballonger, boule, studsmatta och massa bus. Men de hade tid med fika ändå, kanelpaj blev det, då ingen av dem hade testat det. Den försvann snabbt kan jag säga. Jättekul! Vet inte nån som inte gillar den.
 
Lite uppdatering från Gatufesten kommer här! Vi for ju med tåg ner och strosade runt lite i fina vädret innan vi mötte upp Robin och Helena. Åt gott, flera gånger, lyssnade på bra musik, lagomt med folk, ja en toppenkväll blev det. Och Ånge kan leverera minsann! Tre band härifrån som fick visa upp sej. Inte illa det inte. Kill Kill pussycat, Corroded och Takida. Tipp topp! En riktig Ånge-kväll!
 
Fint väder som sagt, och jag myste på i solen. Baja-major är ju inte det trevligaste precis.. men guuud sån tur de finns där, hihi...
 
 
Som sagt vi myste på gott där och och jag fick tag på en glass oxå, en stor en :) Och fan-bild med Corroded-Jens oxå ;)
 
Här lite bilder från banden. Lite svårt att fota, men känslan var enorm, jättebra verkligen!
 
Nu måste jag rusa här, midda på g. Pizza från bagarstugan ska det bjudas på.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0