3/6-13: omvänt

Ute på verandan igen. Så skönt. Blir liksom inte alls lika många timmar framför tv när det är denna årstiden. Gör ju inget alls det tycker jag. Men ibland saknar jag tv här inne oxå..
 
Kom just in från en sväng med vovven. Jag tänkte en kortis, han ville annat, så det vara bara att haka på :) Skönt!
 
Har funderat och tänkt och funderat mej igenom denna dagen :/ Vet inte vad jag ska säga att känslan är just nu. Rätt svår.. 
 
Vi har träffat Ronny idag som ska få "öva" på att vara med Alfons. En extra hundvakt tänkte vi. Perfekt de! Ronny är väldigt hundvan och har en jättefin kelpie själv så jag hoppas och tror det ska gå alldeles utmärkt. 
Tycker inte om när hunder ska "göra upp" om vem som är herre på täppan bara... Detta hundspråk.
 
Djuren här är lite lustiga oxå när det gäller maten. Det är nämligen så att katterna gillar hundmaten, och hunden gillar kattmaten :) Lite omvänt om man säger så. 
Hört nåt om att hundar inte alls ska äta kattmat, men vet inte hur det är med den saken.
Vet du?
 
Tömt min stora kamera ikväll, canon. Det var helt fullt i den minsann. Men nu kan jag gå loss o fotografera hej vilt igen. Skoj! Hade bilder i kameran sen Guldhits. Jättekul att se dem igen. Saknar lite... 
Kommer lägga upp lite bilder här snart! 
 
Nu blir det natten här snart. Trodde bara Em och Je skulle hinna hem innan jag måste sova. 
Och imorrn..då händer det grejer här ute på gården :) Och jag har ju en å annan liten planta att sätta i backen oxå. Måste ta tag i det nu. 
 
Nattinattkram på er fina!
 
 
Roligt att fota med bra kamera. Måste börja ta med den oftare. Men jag har blivit så bekväm med mobilkameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0