20/3-13: frisk

Sitter nu och får färg på den trista utväxten. Skönt de.
Hade sån tur som fick tid idag trots sista minuten-bokning.

Väldigt mycket på jobbet nu. Det går upp och ner minsann. Var skönt med den lilla lugna perioden vi hann ha innan detta.

Sen har vi kurs-dagar x2 nu att se fram emot så då blir det ju alltid 'lite mer' som ska hinnas med.

Var på läkarundersökning genom jobbet och japp, jag gick igenom besiktningen med plus poäng :-) Känns bra!

Man har ju ingen aning om sina värden annars så det är tur detta görs. Nåt som var skoj och intressant var att jag, och en till, var de enda hon träffat med så bra hörsel. De ni!

Det påverkar oxå att jag kunde bli extra trött av detta och att jag skulle tänka på att ha det tyst runt med med jämna mellanrum för att verkligen få vila.
Ok, bara att börja ta hand om sej då.

Vi pratade även om rökning. Jag röker inte och tänker inte börja heller. När jag var liten så kördes ständigt non-smoking kampanjer och självklart påverkar sånt.
Förstår inte varför det inte finns massa sånt nu. Nån som vet?

Sköterskan hade bland annat arbetat på sjukhuset och på lungavdelningen. Träffat väldigt många rökare som var sjuka i kol (stavas det så tro)
Hemsk sjukdom som gör att du kvävs till slut. Det går inte att andas.

Jag önskar alla dessa unga tjejer och killar som börjar röka nu att tänka sej för. Vet att det sägs: jag kan sluta när jag vill..

Men det är ju faktiskt ingen som börjar med att säga: jag ska bli beroende av rökning. Eller: jag ska bli alkoholist.

Om ni nu tror ni kan sluta när som helst, så prova då vara utan en helg tex.
Funkar det utan längtan så Grattis!
Funkar det inte så sök hjälp!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0