14/5-13: viktigt!

Idag har jag och en grupp kollegor övat på hjärt/lungräddning. HLR.

Tänk att hamna i den situationen att man behöver använda dessa kunskaper på riktigt. Jag hoppas naturligtvis att jag aldrig måste, men det är så bra att vi får utbilda oss.

Komprimera 30gånger, blås två osv.

Vi testade att köra detta i två minuter och ja det är jobbigt. Man vet ju de som håller på i kanske 20 minuter eller längre innan ambulansen kommer.
Som sagt, händer det så hoppas jag man inte är ensam på plats.

Vi fick även gå igenom 'nya' maskinen hjärtstartaren. Känns lite läskigt men det var tydlig röst som förklarade precis hur man skulle göra och den kan inte ge nån stöt utan att det verkligen behövs.

Vi har en sån apparat på jobbet och jag vet att affären Ica och hotellet Mittlandia har en. Bra att veta.

Gick även igenom hur man ska agera om någon satt nåt i halsen.

Usch å fy..gillar inte tanken på sånt här alls, men så himla viktigt. För alla.

Jag ska dela med mej här hemma av dessa kunskaperna iaf. Alltid bra med påminnelser.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv; prcis samma är det här, man får aldrig nog av dans :)

Svar: Icke! ;)
Malin Edlund

2013-05-14 @ 17:38:11
URL: http://paam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0