30/5-13: konsert

Tidigt igen.. men gick lättare idag ändå.
 
Min gårdagskväll kändes som en enda lång semesterdag. Det var den ju inte, men känslan var toppen. Kunde sluta en halvtimme tidigare från jobbet och den lilla stunden gjorde mycket faktiskt. Fint väder och myspys. Må-bra-dag!
Mera sånt ska jag se till att ha :) Hängmattan kom till och med upp..bara en sån sak!
 
Gillar du att gå på konsert? Vänta en evighet innan man får komma in på arenan, vänta igen en evighet på att artisten ska gå på scenen. Stå i trängsel och skrik-sjunga med i favoritlåtar bland tusentals andra, eller sitta på läktare och knappt se artisten i fråga, endast på stora skärmar......
 
Mitt svar är... ja! Jag tycker det är skitkul! Kanske inte just all väntan..den är ju trist. Men sen. Känslan av att artisten faktiskt står där, att man kan se denne i verkligheten och höra hur de låter live (om de nu sjunger live förstås..tänker på Britneys konsert för några år sedan..)
 
Har väl inte varit på så många egentligen men två konserter med Michael Jackson, en med syster Janet och  Madonna är väl några jag är extra glad över att ha upplevt.
Michael säger jag bara... vilken artist!!!!!
 
Minns innan den konserten att jag sa att jag inte alls förstod de som grät när de såg sin stjärna.
Men när han stod där, och verkligen bara stod i början av allt.. då kom det visst en tår rullandes på min kind. Hihi.. vilken känsla det var. Så stort. Så häftigt!
 
Här är två konserter jag är less för att ha missat här i Sverige nu. Men jag hoppas det kommer fler tillfällen :)
 
Bild från Aftonbladet.
 
...och är inte den högra dansaren lite lik en ung Michael J?
Och Beyonce..vilken röst och vilken kropp! Kvinnligt är ordet!
 
Bild från Aftonbladet.
 
Häftiga Pink! Vilken tjej va?! Vältränad som värsta fitnessbruden.
Har ni sett videon till låten Try? Om inte så gör det! Dansen är magisk, de är så vackra!
 
Ja som sagt, hoppas det blir fler tillfällen. Då ska jag vara snabbare att fixa biljetter :)
 
Idag är det torsdag. Håll en tumme för mej va?!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0