18/10-13: ääckliiigt...

Men nu är det fredag! Känns himla skönt. Det regnar/haglar lite här nu..undrar om snön är på g..

Jobbat på för fullt idag och har förstärkning av Em och Emma. Perfekt de! Skönt med extra insatser vissa tider på året.

Prommat med vovven i byn och herregud va bråttomt en hund kan ha. Så många dofter som han ska hinna snusa på. :)

Fina fåglar hade träff i ett träd.





När man går inne i samhället är plocka-upp-bajset en självklarhet. Lätt när vi har bajspåsar fastknutna i kopplet.

Lite lustigt idag var han Alfons gjorde sina behov precis bakom en låda för just det ;)

Men...hur kommer det sej att folk tar upp bajset och sen slänger påsen på backen? Hur tänkte de då?? Nån som vet?

När jag kom hem här, hungrig som bara den, tänkte jag äggröra!
Plockar fram o donar, knäcker två ägg i stekpannan. Rör om lite. Knäcker ett till....och tror jag ska spy!

Nåt mörkt vidrigt rinner ur ägget och inuti ser jag..nåt..mörkt.
Sen kommer lukten...

Alltså...den var obeskrivligt vidrig. Fy attan. Det ägget hade gått lite för långt..för att serveras, om man säger så.
Hoppas jag aldrig behöver uppleva det igen. Huga. Kan inte ens beskriva hur det såg ut.

Blev ingen äggröra som ni förstår.
Men middag ändå ;)
Och ett glas Maria-vin fredagen till ära!


Skål på er fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0