6/9-13: hahaha

Fredagskväll! Skönt de! Plockat o donat lite här hemma. Hann äta med Em innan hon for och jobbade.

Tog ett glas vitt. Maria-vin så klart ;)
Sista skvätten i flaskan. Ställer glaset på bordet o hämtar sen disktrasan. Ja..naturligtvis slår jag till glaset så det går i bitar. Morr..



Vad tycker du om särskrivningar?
Är du en sån som tycker att det inte spelar någon roll? Lite så där tjurigt som ett litet barn... :)

Det spelar roll!
Tycker det är galet ofta nu som man ser detta knas. Tex bygg varuhus, när man menar byggvaruhus. Eller hus vagn, istället för husvagn. Knasigt som sagt.

Kolla här:


Alltså. ..grillad kyckling lever med kul potatis.
Hahaha....Grillad kycklinglever med kulpotatis låter aningen bättre, eller hur?!
:)

Svenskalärare har ett och annat att jobba på med sina elever!



Trevlig kväll på er fina!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag är också en sådan där heljobbig typ som inte pallar särskrivningar. En annan grej jag har svårt för är alla engelska uttryck som direktöversätts och får en mer eller mindre fast plats i svenskan. Kolla bara i kvällspressen. Tydligen säger man nu för tiden saker som "Jag ska snart lämna" i stället för "jag ska sluta" eller "jag ska åka". Som i "I'm leaving." Jaja...

Du kanske känner till www.avigsidan.com? Där finns det en avdelning för särskrivningar. Och mycket annat kul.

Svar: Ja...haha.. vi tar åt oss av omvärlden.. eller vad man ska säga. Kul är det med allt man kan hitta i språket. Och börjar man kika så ... :)
Malin Edlund

2013-09-06 @ 22:00:35
URL: http://evaelisabethochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0