21/8-14: tankar

Sitter och är lite småtrött nu. Det har blivit mulet ute så det känns bättre för ögonen. 
 
Nu klev 'hon' upp.. hon som sa barskt- ursäkta, ni vet att vi sitter i en tyst avdelning va?
 
Vi hade just klivit på tåget i Sundsvall och jag hade instagram igång. Kikade på ett klipp med Ola Lustig.. Jag höll för så att ljudet knappt hördes, men 'hon' var snabb. Satt strax framför. 
Ja, jag vet, svarade jag och stängde klippet snabbt. 
 
Väldigt skönt att sitta i en tyst kupé,  som det heter.  Märkte det tydligt när vi gick till restaurangvagnen och genast möttes av skrik o surr när vi lämnade vår vagn. Skönt att återvända. 
 
 
Gott med mat! Och semester! 
Mat mellan tänderna. 
 
 
 
Strax i Gävle. 'Hon' bor kanske här. 
 
Jag gillar inte att gå omkring i tåget. Blir ju helt vinglig. Undrar om man skulle kunna lära sej, om man jobbade här.. 
-Nypåstigna Gävle! 
 
Jahaja, här regnar det minsann. Blivit en del regn på semestern.  Ja ja..svårt att styra över sånt ju.
Gävle.. tror bestämt det var här jag hoppade av en gång för länge sedan, och tog in på hotell. Eller..?
Minns inbitar i hotellkorridoren... ;) 
 
Saknar en liten smidig dator att skriva på. Måste ta tag i det. Sagt det förut.. 
Alla dessa väskor..människor.. Vart ska de tro? Vissa i kavaj, ser väldigt uppklädda ut. En söt tjej i skithäftiga byxor med världens gällivarehäng. Så snygga! I ljus manchester.  Låter inge vidare men det var det. 
 
Två män som snackar engelska.  Tänk vilken tur vi har som får lära oss det redan tidigt i skolan. Bara få ett språk på köpet liksom.  Perfekt! Synd de inte stoppar in ett till direkt till oss. 
 
U löser sudoku. Siffror.. Säker på att jag skulle gilla det om det gällde bokstäver istället. Men siffror.. suck. 
 
 
Önskar man kunde vara kvar när vi kommer fram. Bara njuta av staden. Men njae..hinns inte. 
 
Ett evigt prasslande bakom mej nu. Undrar om jag ska upplysa om att det är en tyst avdelning.. ;)
 
Tror jag ska börja tipsa er om lite saker inom kort, vore väl trevligt?! 
Tjing!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0