19/2-14: Fint

Blir bra det här. Kaminen är på plats! Men vi får inte elda i den ännu. Sotaren måste hit och kolla att allt är ok först. Snälla sotaren...skynda! :-)
 
Är toksugen på att fixa klart allt här nera i gillestugan nu. Vill bort med panelen, sätta ny tapet, byta ut det slitna golvet..ja mycket är det som behöver göras egentligen. Taket skulle behöva målas oxå. Eller som vi pratat om, sätta upp vita plattor istället för att måla. Vi får väl se hur det blir. Och när det blir. 
 
Det är skoj att dona hemma. Allt ifrån att hänga upp nån tavla till att måla nån möbel. Men nu känns det som att inte nåt rum blir riktigt klart nån gång. Brukar du känna så? Eller fixas allt iordning innan nåt börjas på i nåt annat rum? Jag önskar att vi gjorde så :) Sen är det så svårt att hitta just "det där" som man vill ha tycker jag. Finns så många stilar och så många intryck hela tiden. Ja ja.. det lär ju fixa sej :)
 
Jag skriver nu på min bärbara dator. En röd fin en som jag har gillat från första stund. Eller..ja sen vi hade installerat in ett vettigt program i den iaf :) Men.. den väger bly och just ordet "bärbar" känns inte rätt när det gäller denna. Jag tar inte med den i väskan bara så där, om jag ska nånstans. Tyvärr. 
 
Så nu är jag ute efter en ny. Vill ha en liten och lätt, bra vid bildbehandling och då menar jag inget avancerat utan bara nåt enkelt program för att göra lättare ändringar i bilder, och sen för att blogga då förstås. Har hört mej för bland annat på Facebook och de råd jag får är Macbook Pro med retina skärm. 
 
Vad tycker du? Har du en mac kanske? För och nackdelar? Delge mej gärna! (priset är ju en nackdel tycker jag)
 
Nu är det dags för en mandarin här för min del. Och imorrn..gymmet efter jobbet och har jag tur så får jag plats i en jättefin prickig klänning! Håll en tumme! 
 
 
Kramisar på er alla fina läsare! 
 

Kommentarer
Postat av: bea

Jag har en macbook air och den är oslagbar, den va dyr MEN värd varenda krona! Batteritiden är super, lätt 12-15h utan sladd, den är lätt och smidig, jag kommer aldrig mer gå tillbaka till en "vanlig" dator efter jag haft en Mac, dom är grymma!

Svar: Tack!Låter ju toppen de! Men.. allt runt detta då? "Måste" man ha en iphone till? Och den du har saknar cd va? Var det lätt att lära om från en pc?
:)
Malin Edlund

2014-02-19 @ 22:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0