20/2-14: Yes!

Styrketräningen blev av minsann! Jag fick med ännu en kollega och vi körde på med våra varv där runt alla maskinerna. Toppen! Känns så bra och det är jag så glad över! Och huvudvärken skrämdes bort oxå. Bara en sån sak! 
 
Har ju i stort sett alltid tyckt att styrketräning är ... tråkigt. Jag gillar ju dans så koreografi och massa klurigheter för hjärnan tillsammans med bra musik, känns betydligt mer lockande. Har tränat pump för länge sen och det gick rätt bra ändå. Det är ju en ledare som peppar på en och man kör allt i takt till musiken. Sen har jag tränat på gym i olika omgångar men antingen fått ont eller så ledsnat helt enkelt. 
 
Men nu har jag funderat ett bra tag på detta med just styrketräning. Jag är övertygad om att alla av oss egenligen skulle behöver just den träningen. Det är för lite sånt för våra kroppar helt enkelt. Och jag sitter ju på kontor så för mej ÄR det viktigt. 
 
Allt känns toppen nu med detta konceptet och jag hoppas verkligen att känslan sitter kvar. Den måste det :) 
Jag vill! Den där lampan som lyser grönt när jag ska köra och blir röd när jag ska skynda vidare till nästa maskin, I like it! 
 
 
Jag tränar för att jag tycker det är kul. För att jag mår bättre. Jag har aldrig någonsin tränat för att jag "ska få den där kroppen" eller för att "tappa massa kilon". Jag har fått höra genom åren att du som tränar hela tiden måste ju bara tänka på utseendet.. Nä, det stämmer inte alls, och det vet ju alla som verkligen ser hur jag ser ut. Men jag är jätteglad över all dansträning som gett mej kroppskontroll och känslan för hur övningar ska göras. Att jag har lätt för att ta efter. Sen det jag mest hållig på med, nämligen dans, är ju skoj så jag ser det oftast inte som träning så, utan mer som nöje. Toppen de! 
 
Nu känner jag däremot att jag VILL forma min kropp lite granna. Och som sagt, det ska vara skoj. Jag är övertygad om att alla kan hitta nåt som känns rätt i träningsväg för just dem. Man måste bara våga prova och ge det en chans!  
 
Våra kroppar är till för att röra på sej! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Blomberg

Helt rätt! Träning ska vara kul!! :)

Svar: Absolut! :) Annars får det vara ;)
Malin Edlund

2014-02-21 @ 11:10:47
URL: http://krigszonen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0