27/2-14: Dags igen

Torsdag är det mina vänner, och ett inlägg från förr ska upp här till er alla.
Hur har ni det då? Här är det fint faktiskt. Jag har inte så ont i halsen som jag borde...med tanke på hur jag ser ut där på mina fula halsmandlar. Jag har träningslust.. Vet ju att det inte är bra vid halsont, men det gör ju inte ont på så sätt. Känns mest svullet som tusan. Ja ja, vi får väl se hur jag gör.
 
Fredag imorrn oxå. Härligt de! Ska väl se om jag ska testköra ett Sh`bam pass snart. Undrar om det finns några tappra som vill prova med mej!?!
 
Här kommer inlägget från förr, håll till godo! Tre år sen! 
 
 

28/2-11: Ljuset, och tapet!

Oj va mörkt det är ute ser jag nu. Har njutit hela dagen lång. Tyckte det var mysigt till och med i morse när vi for upp till Ånge. Så ljust och fint och man riktigt kände att det skulle bli fint härligt vårväder. =)


Helgen har bara swischat förbi i en väldans fart, som den brukar. Och jag har målat på och bara haft det bra. Hann med en tur till staden oxå för att fixa en toalettstol till toan nere, mera målarfärg (herregud va de går åt) och så var det de där med tapet till sovrummet. Jamen hur svårt kan det vara liksom? Har kollat i Ånge men nä, ingen som riktigt kändes på topp. Sen i stan, och nä, inte där heller. Hur kräsen är man.. Men det måste ju kännas helt hundra ju.

Idag efter jobbet så hoppade vi in i bilden och styrde kosan mot Fränsta. Och tjoho.. där fanns den minsann. Tapeten med stort T! :) Men inte var den billig direkt, huga.. men det struntar vi i. Ska bara ha två rullar för att få ihop krusidullerna, blir ju bara en fondvägg bakom sängen. Kul kul! Och som jag är så vill jag ju helst att den ska sitta på väggen redan just nu. Meen.. det är inte så realistiskt. Vi får allt vänta på den i två-tre dar först. Hoppas nu bara att den blir så fin som vi tror!

Bjuder på ett litet smakprov här:

Svårt att förklara och återge färgen men, ja vi hoppas!

Idag på lunchen strålade solen från klarblå himmel så jag skyndade mej hemåt för att hinna njuta lite ute. Gick ut och satte mej vid lekstugeväggen och bara njöt. Solen värmde så skönt mot ansiktet. Underbar känsla. Och jag hade två söta katter med mej där oxå, Gizmo o Baggis.
Vet inte var Humlan höll hus då. Det är så roligt att se att de blir så glada när vi är ute med dem.
 



Gizmo var lite extra glad oxå då jag (äntligen) hade köpt med mej hans favoritgodis hem. =)
Hihi.. å Baggis hade lite svårt att inte sjunka igenom där på snön.. undrar om det har med lillmagen hans att göra..?!

Suck.. ja detta med dagens bild.. jag får, igen då lägga upp två på en gång. (vill ju göra detta fullt ut men..)
Först då: Ljus. Gillar ljuset i ögat på denna lilla tjej här på bilden!
 
Sen dagens bild är: En vinterbild. Kanske dags för pippi att skotta av taket =)


Hm.. blev sugen på semla nu. Men har ingen.. snyft. Det får bli en annan dag.
Nu går jag och målar. Mors da, och trevlig kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0