15/7-14: sommar

Visst njuter man? Sommar när den är som bäst.
 
 
Mumsat lite smultron. Hur gott är inte de då.. Det smakar verkligen sommar :-)
Prommat i skogen. Såg en liten söt ekorre och i samma stund prasslade det till bakom mej och kottar föll. Där i trädet bredvid satt nämligen mamma-ekorre och ville försvara sin söta unge.
 
 
Tog en bild snabbt och knallade vidare. Ungen hoppade då genast över till mamman, säkert glad att jag inte höll mej kvar. 
 
Vovven vill svalka sej lite. 
 
 
Jag var dock lite rädd att han skulle trilla i där och fara iväg med strömmen..
 
Är ni rädda för spindlar? Jag brukar inte vara det. Däremot skalbaggar...fy attsingen...
Men...det är ju skillnad mot vanliga 'smala' spindlar och såna med stor tjock kropp. De är inte lika ok tycker jag.
Förra sommaren hade vi en bjässe på ett fönster. Hade aldrig sett nån sån här tidigare. Och nu i helgen såg jag en likadan, tror jag iaf, som satt på trossen runt däcket. 
Känner du igen denna?
 
 
Där är gränsen nådd..läskig!!
 
I lilla låddan gror det för fullt och jag har redan norpat några rädisor. Smakar mums!
 
 
Nu är det molnigt väder och det har kommit lite regn. Känns ändå ok. Bara det vänder till helgen ;-)
 
Här ligger fina Baggis o myser.
 
 
Kärlek på er! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Härliga bilder :)

Svar: Tack snälla du! :)Sommaren njuter man av minsann.
Kram!
Malin Edlund

2014-07-15 @ 17:51:14
URL: http://ninnzan.se/
Postat av: The Revolt

en söööt liten ekorre!:DD

Svar: Ja visst var den gullig?! Hade önskat att jag hade kunnat stå kvar och fota lite mera, men mamman ville annat.. ;)
Malin Edlund

2014-07-16 @ 00:10:53
URL: http://TheRevolt.blogg.se
Postat av: ninni

sv. åh, gillar man morotskaka så måste du göra det :) ta då Leilas recept, sanslöst gott :) går fort att kasta ihop också, blanda allt som är å poff in i ugnen :)

Svar: Gillart, de gör jag :) Och är det enkelt så här, då finns ju ingen återvändo liksom ;)Passar mej perfekt, hm.. hinner inte ikväll dock..
:-)
Malin Edlund

2014-07-16 @ 10:35:47
URL: http://ninnzan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0