14/6-14: vilken morron..

Vad varmt det blev! Pust.. men inte klaga inte.
 
Vaknade av sms-signal..gick inte somna om. Galet kissnödig.  Hur kan det vara så? Man sover gott, men vaknar man till så känner man att man håller på att kissa på sej :) 
 
Ja sen ville ju givetvis vovven ut. På med kläder o ut. Kissemissen Humlan hängde med. Efter en bit på prommisen så möter vi Alfons kompis Daisy med matte på stigen. Och vipps så förvandlas lilla söta kissemissen till en stor elak vaktkatt. 
 
Hon rusar fram mot Daisy och fräser o har sej. Slår med tassarna på hennes huvud. Hon ser alldeles brydd ut. Även Alfons.  Humlan är galen! Daisy ska inte få komma nära Alfons, det förstår jag att hon menar. 
 
Herregud... jag blev så jädra rädd. Tänk om hon verkligen velat skada henne.  Hon hade ju klöst ögonen ur fina vovven. Jag sprang mot henne och försökte få tag i henne. Lyckades tillslut o knep tag om hennes nacke o höll ner henne mot marken. Hon bara morrade.
 
Daisy o matten gick vidare och vi konstaterade att Alfons var vaktad minsann. Jag var lite skakad och gick vidare hemåt med glada djur vid min sida :) 
 
 
På bilden ovan har vi just börjat gå igen. Humlan håller koll bakåt..
 
Minst sagt skruvad morron.
 
 
Efter mysig frulle har jag pysslad lite med blommor och bin.. närdå. Blommor o ogräs.. pust..
 
Vi hörs senare! 
 
 
Underbara sommar! 

Kommentarer
Postat av: Sofia - vardag & foto

Vad fin blogg du har, kolla gärna in min om du har lust! :)

Svar: Tack snälla! :)Det ska jag absolut göra!
Trevlig kväll!
Malin Edlund

2014-06-14 @ 15:12:04
URL: http://fiiaaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0