7/6-14: dagen

Idag gick Träslaget av stapeln här i byn. En brännbollsturnering. Jag spelade inte och det var inte så många lag i år. Men publik kan man ju va :)  Vovven var oxå med och det gick jättebra. Bra miljöträning.
 
 
Men tanke på vilket skick vissa var i så var det nog bra med lite regn.. ändå tyckte jag det var mindre fylla än det brukar vara där på plats. 
Och vissa man ser vill man bara ta med därifrån. Hjälpa dem bort från 'skiten'..
 
 
 
Det var bra väder då vi var på plats men det övergick i regn o åska. Tyvärr regnar det än. Sånt där grått väder man blir trött av. Men mysigt att ligga under filt o läsa.
 
 
Läser Camilla Henemarks bok som ni ser. Herregud vilket liv hon levt. Och sicken mormor hon växte upp med. Undrar just vad alla som blir nämnda i boken tycker om den..
 
Efter Träslaget for vi och lämnade en korg med vin och ost o massa gotta till en som hjälpt oss massor. Trevligt att ge nåt tillbaka. Sen vidare till U föräldrar så Alfons fick sej en långprommis med Balo. Kul för dem. Vi gick över dammarna och ja, inte var jag så lugn inte. Länge sen jag gick där över nu och lite läskigt när vattnet drar i ens fötter när man går. Men vackert är det iaf! 
 
 
Lämnat stranden...nu mitt i...
 
 
Och långt är det till andra sidan..
 
 
Vi fick ha Alfons i koppel ungefär halva sträckan då det var djupare vatten. Vill inte han ska fara iväg direkt..
 
Lugn o fin Malin ;-)
 
 
Nyss ätit jordgubbar o glass igen. Gud så gott det är! 
Nu läsa lite till, sen ladda ner nytt Sh'bam! 
 
Vi hörs! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0