21/3-14: fet

Plusgrader ute, så härligt! Det smälter ju toksnabbt nu. Hoppas att våren vill stanna hos oss denna gången då. Men man vet ju aldrig..
 
Nåt jag vet är iaf att jag tycker små bebisar ska vara runda o goa, småknubbiga. Det är ju bara så gulligt, och ser hälsosamt ut oxå för den delen. Och så fort de börjar gå så tappas ju detta bebishull.  Men detta.....
 
Alltså jag tycker detta är barnmisshandel på hög nivå. Undrar fortfarande om det kan vara sant.
Detta lilla barn har alltså blivit matad av sin mamma, som tröst, så fort det har varit ledsen. Öh..?
Nånstans långt långt tidigare, borde mamman, eller alla i stackars pojkens omgivning ha reagerat.
Eller hur?
 

Pojken är 8 månader och väger som en 6-åring. Inte ok nånstans.
Nu har han fått hjälp iaf och det kommer ta lång tid att vänja honom av med att äta som tröst.
Stackars barn säger jag bara.
 

Bilderna är från Aftonbladet.
 
Fattar inte... hur i hela friden kan man tillåta detta. Hur tänkte man som förälder här...? Tänk alla sjukdommar de riskerar att faktiskt ge honom nu. Fy fasen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0