24/3-14: slagsmål

Måndag. Hur känns det för er? Bra hoppas jag. Min vecka är fylld av diverse möten o föreläsningar. Blir nog bra de.
 
Behöver fixa mina naglar. Typ nu. Men det verkar som om alla är uppbokade eller inte kan svara. Trist. Sugen på att utbilda mej själv faktiskt.  Vi får väl se. Mina behöver fixas ikväll iaf. Nån som kan?! 
 
I lördsgsnatt när jag kom hem efter showen möttes jag av en otrevlig syn på vår bro. Det var fullt med hårtussar överallt och massa bajs. Även kiss.. Det såg verkligen hemskt ut. 
 
Förstod att katter var inblandade i detta. Öppnade dörren och två av tre katter var inne. Visste ändå vem som var drabbad - Baggis.
 
Han är kastrerad sen länge, men det är ju inte alla andra katter. Vi klädde på oss o gick ut med vovven och då kom Baggis fram, glad att se oss. Han hade bajs på hela ena sidan och lite skadat öra. Öm i ena tassen. 
 
Tack o lov gick det bra att duscha av honom i badkaret.  U höll i och jag sköljde av. Stackarn..men det verkade som han förstod och var glad över vår hjälp. 
Sen hjälpte Alfons till att tvätta hans öra :) 
 
Av håret på bron att döma så fick den andra katten lite mindre av den varan nu. Hoppas han håller sej borta. För alltid!
 
 
Inte kul med kattslagsmål inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0