6/11-14: Throwback day

Torsdag igen! Och återblickar är det som gäller.
 
Tänker idag bomba er med flera inlägg från förr. Japp, så får det bli :)
 
Här kommer då första för dagen som är från 23 augusti 2013.
Håll tillgodo ang mina tankar om tex nätet nu.
 
 

23/8-13: gott, om tankar.

Sitter ute på my lovely veranda och njuter av värmen denna sensommarkväll ger. Ensam hemma. Allt tyst o lugnt. Så när som en fläkt jag hör brusa lite. Fågelkvitter och en o annan bil i fjärran oxå förstås.
Svängde iordning en omelett till middag med kräftstjärtar, ost och oliver. Jättegott! Och unnade mej ett glas Maria-vin till. Det är ju fredag liksom.

Ringde mor & far efter jobbet. De är hundvakt sen Em for o jobbade. Pappa tyckte Alfons kunde vara kvar hos dem över natten. Vi skulle ju ändå bort imorrn en sväng. Tänk va man kan sakna på en gång...
Förstår att de vill ha honom hos sej. Haft vovve så himla många år, och nu inte. Det känns.

Läser en del krönikor i tidningar ibland. Två bra idag om ...livet.
Tänk hur det är nu, vi har alla dessa sociala vägar att nå ut. Facebook, twitter, bloggar med flera. När jag var tex 15 år så skulle jag ju inte kommit på tanken att nån annan i hela världen skulle velat se maten jag käkade till middag. Eller vilka kläder jag tog på mig. Men nu kanske maten hinner kallna innan den perfekta bilden har tagits. Visst är det märkligt hur vi gör?

Ja jag vet, alla gör det inte. Men många. Jag ibland.

Jag gillar ändå bilder på mat. Speciellt om man kan få receptet på nåt smaskens. Eller om man ser nåt fint plagg som man får veta var man kan få tag i det.
Det är ju ändå inget annat än uppmärksamhet vi vill ha. På nåt sätt, eller hur?

Jag blir ju glad när jag ser att många vill läsa vad jag skriver. Att ni finns, som orkar med mina tankar. :) Stor kram till er!
Säger nån att de inte bryr sig så anser jag iaf att man ljuger. Man kan ju skriva i egen dagbok, där ingen annan kan läsa.

Mycke pladder.. :-) Här kommer iaf jag, med min omelett som var jättegod. Skål på er fina!
 



Just ja. Jag har klänning idag. Så skönt, och komplimang fick jag på jobbet. Visst blir man glad av det! ;-) Tjing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0