31/10-14: Första inlägget

God morgon på er! Sitter nu lite lagom morronpömsig med tända ljus här på bordet. 
 
Detta blilr mitt första inlägg på min nya dator. Känns stort de.. ! Antar att vissa önskar nåt, och vipps så springer de iväg o köper det. Men jag gör inte så. Nu har jag suktat efter denna teknikpryl länge.. och äntligen slagit till. Kan säga att det fortfarande känns som att "varför ska jag ha denna" och "behöver jag verkligen denna dyra" osv. Dessa tankar. Men.. ja nu sitter jag här.  Jag jobbar och får min lön så nu tänker jag sluta upp med denna dumma "dåliga samvetes känsla".
 
Har ju "bråkat" lite med den redan, och jag är säker på att det kommer fler såna stunder.. hahaha..!
 
Det blev tidig morron först. Humlan ville ut, så hon sprang över mej där i sängen o jamade. Då jag släppte ut henne så vaknade vovven till oxå. Bara att klä på sej då och ta ett varv. Det var skönt. Mössa, täckjacka och lovikavantarna på. Det var -7 grader kallt. 
 
Sen kröp jag ner i sängen igen. Vilken lycka! När hinner man med sånt liksom. 
 
Hm.. hur markerar jag en hel mening med Mac? 
Hur "högerklickar" jag för att tex kopiera en bild med Mac? 
Ja ni förstår.. dessa frågor. 
Vart är knappen "hoppa till end på raden"? :-) 
 
Nu ska jag stoppa i mej lite frulle här och sen göra mej i ordning. Ska bli en mormor-mor-dotter-dag. Blir trevlig de!
Solen lyser på frosten ute. Vackert!
 
God morron på er alla fina! 
 
(vill ju egentligen stoppa in nån bild oxå, men eftersom jag inte vet hur man gör ännu så blir det ingen.) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0